فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک وقف را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی، سرمنشاء کارهای خیر و حسنه در جامعه دانست و گفت: رونق سنت حسنه وقف به شکوفایی اقتصادی جامعه منجر می‌‎شود.
کد خبر: ۸۹۴۸۵۱۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در جمع بسیجیان حوزه شهید مطهری اراک با اشاره به دهه وقف گفت: وقف سنت حسنه‌اي است که چنانچه در جامعه به خوبي اجرا شود مي‌تواند آثار و برکات مادي و معنوي بسياري را در ابعاد اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و... به همراه داشته باشد.

وی افزود: جدایی انسان از خواسته‌های مادی که گوشه‌ای از آن، به وسیله نهاد وقف، مجال بروز می‌یابد، آدمی را به سمت کمال و سعادت رهنمون می‌کند. از این‌رو گفته‌اند وقف از جمله نمادهای عملی تزکیه نفس و وارستگی از تعلقات نفسانی است که همواره در خدمت اخلاق و تربیت انسانی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: از آنجا که فقر از موانع عمده پیشرفت و سعادت انسان و به فعلیت رسیدن استعدادهای خدادادی است، وقف به عنوان یکی از عوامل مهم فقرزدایی، اهمیت دو چندانی می‌یابد. بی‌دلیل نیست که نخستین انگیزه واقفان در جامعه اسلامی، از میان برداشتن فقر و محرومیت از مسلمانان بوده است  که امیدواریم بتوانیم این سنت حسنه و پرخیر و برکت را در جامعه بیش از پیش بسط و گسترش دهیم .

پاسدار رضایی وقف را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی، سرمنشاء کارهای خیر و حسنه در جامعه دانست و گفت: رونق سنت حسنه وقف به شکوفایی اقتصادی جامعه منجر می‌‎شود.

وی خاطرنشان کرد: ماندگارترین معامله در طول حیات انسانی است که در آن واقف دسترنج عمرش را در این بانک الهی ذخیره می‌کند تا در عرصه قیامت از ثواب آن بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات