امام جمعه خرم‌آباد گفت: هر اقدام عربستان علیه ایران در منطقه باعث نابودی آل‌سعود خواهد شد و وقتی امام دستور داد سوسنگرد آزاد شود مقام معظم رهبری نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشته است که همه آن‌ها برای ما درس هستند.
کد خبر: ۸۹۴۸۶۵۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌ها نماز جمعه این هفته اظهار داشت: پیامبر نسبت به مومنین مهربان و رئوف بود و با همه با نرمی رفتار می‌کرد، به طوریکه همه احساس میکردند که به ایشان نزدیک هستند.

وی افزود: پیامبر با مهربانی و اخلاق نیکویش همه را به سوی خود جذب می‌کرد و این در حالی است که پیامبری که از اخلاق کریمانه برخوردار بود، سنگ دل نبوده است.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: ایشان همیشه سه چیز را از خودش دور می‌کرد، پرگویی، دخالت در کار دیگران و مجادله و این خود سرمشقی برای زندگی همه ما است.

وی بیان کرد: پیامبری آنقدر مهربان بود که وقتی یک بچه یتیمی گریه می‌کرد او را نوازش می‌کرد و وقتی فقیری می‌دید با او هم سفره می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر در مهربانی و محبت اسوه و الگو بوده است، خاطرنشان کرد: باید از او درس بگیریم و در زندگی از اخلاقیات ایشان در کارهایمان استفاده کنیم.

میرعمادی گفت: طبق روایات آمده است که پیامبر(ص) وقتی می‌خواست از دنیا رود از دو چیز نگران بود و به آن‌ها سفارش کرده که آن دو چیز کتاب خدا و عترتش هستند.

وی تصریح کرد: اول کسی که بعد از رسول خدا مورد ظلم قرار گرفت دخترش فاطمه زهرا(س) بوده است‌ و این در حالی است که فاطمه(س) از عترت ایشان بودند.

میر عمادی گفت: بر آنچه که خدا مقدر کرده راضی باشید تا همیشه غنی و بی نیاز باشید و به همسایگان و دوستان نیکی و احسان کنید تا مسلمان باشید.

وی با اشاره به اینکه نشانه مسلمان بودن احسان و نیکی به همبستگان است، تاکید کرد: طبق فرموده امام حسن عسگری(ع) با مردم چنان برخورد کنید که انتظار دارید آنان با شما برخورد کنند.

امام جمعه خرم‌آباد، با تاکید بر اینکه سیره پیامبر(ص) و همه سنت‌هایش و لازم‌الاجرا است، عنوان کرد: ایشان وقتی وقتی حکومت اسلامی را تشکیل داد سیاست‌هایی را دنبال کرد که برای جامعه امروزی ما ضروری است.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت : سیاست وحدت اسلامی بوده است و آنچه امروز واجب است این است که سیاست وحدت پیامبر(ص) را دنبال کنند.

وی افزود: حفظ روحیه مقاومت و ایستادگی امت اسلامی در برابر مثلث شوم منافقان یهودیان و مستکبران است و مسلمانان تضعیف نشوند و ید واحده باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز به این سیاست نیاز داریم و این در حالی است که دشمنان شرق و غرب علیه امت اسلامی نقشه می‌کشند و چیزی که نقشه آنها را خنثی می‌کند روحیه استقامت اسلامی است.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: ایشان اصلاح سبک زندگی مردم و فرهنگی اسلامی را دایر کرد و امروز سبک زندگی غربی رواج پیدا کرده است به طوریکه کم کم از سیره و سبک پیامبر(ص) دور می‌شویم.



نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد:یکی از این دو اصل مسئله مدارا و مهربانی با مردم است و این در حالی است که این امام رئوف و مهربان است و هیچ‌ کسی متوسل به ایشان نشد مگر اینکه از او حاجت گرفت.


امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: ایشان با عزت و کرامت آنقدر مقاومت کرد که مامون نتوانست مقاومت ایشان را تحمل کند و او را به شهادت رساند.


وی اظهار داشت: این اتفاق، حادثه بسیار سخت و غمناکی بوده است و چیزی که مقداری التیام بخشید، پیام رهبری بود که بلافاصله صادر شد و دستور دادند دولت و ملت بسیج شوند و کمک کنند که مردم را نجات دهند.


آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: این حوادث یک آزمون برای صبر و تحمل است و هم برای مردم ایران آزمایشی برای کمک به هم نوعان است.

وی عنوان کرد: مردم لرستان انصافا سخاوتمندانه به میدان آمدند و کمک های نقدی و غیرنقدی فراوانی برای کرمانشاه فرستاده شد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: عمق و گستردگی حادثه زلزله بسیار وسیع‌تر از تصور ما است و بیش از ۳۱ هزار واحد مسکونی آسیب دیده است و این در حالی است که دولت به تنهایی نمی‌تواند این همه مصیبت را جبران کند.

آیت‌الله میرعمادی افزود: زلزله‌زدگان نیازمند چادر پتو و کمک‌های نقدی هستند و از مردم ولایت‌مدار لرستان می‌خواهیم که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای آسیب دیدگان دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه یک توطئه جدید در عربستان شکل گرفته است، عنوان کرد: این توطئه برای این است که فشار بر ایران بیشتر وارد شود و حزب‌الله هم تضعیف شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: عربستان بزرگترین جنایت را با بمباران یمن و نسل کشی انجام می‌دهد و مجامع بین‌المللی هم هیچ چیزی نمی‌گویند.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: داعش در سوریه پا به فرار گذاشته است و عربستان، لبنان را تحت فشار قرار داده و وزیر امور خارجه سبک مغز عربستان اعلام کرده که صبر ما در برابر ایران به سر رسیده است.

وی افزود: هر اقدام عربستان علیه ایران در منطقه باعث نابودی آل‌سعود خواهد شد و وقتی امام دستور داد سوسنگرد آزاد شود مقام معظم رهبری نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشته است که همه آن‌ها برای ما درس هستند.

ا

انتهای پیام/
ارسال نظرات