مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع)گفت: عاشورا یک جریان عدل در برابر ظلم، جریان مقاومت و ایستادگی در برابر ستمگری است.
کد خبر: ۸۹۴۸۶۸۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا کرمی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) صبح امروز درمراسم عزاداری نیروهای مسلح استان البرز که درسالروز رحلت جانسوز رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد گفت : در میهمانی سی ادب و مستحب وجود دارد که اصل و اساس آن اکرام میهمان و محبت به اوست. البته ریشه دین محبت است و احترام به میهمان واجب.

عاشورا یک جریان عدل در برابر ظلم


ایشان تصریح کرد: دو ماه میهمان عزای امام حسین(ع) بودیم و این شبها آخرین روزهای این میهمانی است.
ایشان ادامه دادند :در میهمانی معمولاً اینگونه است که اگر غذا کم بیاید میزبان به کسانی که نزدیکترند و به اصطلاح خودی هستند غذا نمی دهد تا غریبه ها کامل بگیرند؛ اهل بیت (ع)هم حاجات غریبه ها را می دهند اما اگر خودی باشید شما را مثل خودشان می کنند؛ اگر کاری داشته باشند به غریبه ها نمی گویند اما اگر خودی باشید کار دستتان می دهند؛ کسانی که در این دو ماه وسط میدان بودند و کار انجام می دادند، اهل بیت (ع)آنها را از خودشان می دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا کرمی اظهار داشت: سیاست عین دیانت است و هیچکس دیانتش مانند امام حسین (ع) نیست و امروز در سطح بین‌الملل اربعین حسینی سمبل عدالت‌خواهی در برابر ستمگران جهانی است و از سالیان گذشته تا امروز دشمنان در عراق، فلسطین، میانمار، افغانستان، یمن و نیجریه بر سر مردم بی‌گناه چه آوردند؟

ایشان در راستای تداوم کمک و خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم زلزله زده غرب کشور افزودند : سپاه استان البرز در راستای تداوم کمک و خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم، اینبار نیز همانند همیشه برای کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه عزمِ جزم کرده است.

کرمی با بیان اینکه عاشورا یک جریان است افزود: عاشورا یک جریان عدل در برابر ظلم، جریان مقاومت و ایستادگی در برابر ستمگری است.

در ادامه سخنرانی حجت الاسلام کرمی بیان داشت:پیامبر در آخر عمر شریف خود در حالی که تاب راه رفتن نداشت و دو نفر از جمله حضرت علی علیه السلام از زیر بغلهای مبارکش گرفته بودن و او را به مسجد بردند و پیامبر در همان پایین منبر رو به مردم کرد و فرمود:شما هر چه توانستید آزارم دادید و سنگ بر من زدید ولی من شما را از کفر نجات دادم و حال من از بین شما میروم و دو پیز را برای شما به امانت میگذارم یکی قرآن و دیگری اهل بیت.


این دو جدا از هم نمیشود هرجا قرآن هست اهل بیت نیز هست و هرجا اهل بیت هست قرآن خواهد بود و نباید این ها را از هم جدا کرد.
ای مردم قرآن غریب است درست است که ما حافظ قرآن میخواهیم ولی عامل قرآن هم در کنار حافظ میخواهیم عمل کننده به قرآن بسیار کم است و باید تلاش کنیم.


از اهل بیت نیز غریب بسیار داریم از جمله امامان غریب ما امام حسن مجتبی علیه السلام هستند که پیامبر فرمودند هر قدمی که به سمت مدینه برای زیارت پسرم برداشته شود در محشر قدمهایش لرزان نخواهد بود.

وی در خاتمه افزود: هر چه را که با دل گره زدید می شود عقیده تان و هر آنچه که باورتان شود یاورتان نیز می شود. ائمه (ع)بدهکار کسی نمی مانند و دوستان خود را رها نمی کنند.

ارسال نظرات