خبرهای داغ:
امام جمعه هریس در خطبه های نمازجمعه این شهرستان گفت: زلزله کرمانشاه هر چند مصیبتی بود که موجب جان باختن تعدادی از فرزندان کشور شد، اما مردم با کمک رسانی های گسترده بار دیگر وحدت و همدلی خود را نشان دادند.
کد خبر: ۸۹۴۸۷۲۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی با بیان اینکه ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم، اظهار امیدواری کرد: در اثر صبر و ایمان، برکات الهی شامل حال مردم دلاور این سرزمین پهلوان پرور شود.
وی با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف از بهترین نیکی ها و احسانها و کارهای معروف و تنها صدقه جاریه ای است که پایدار می ماند و با مصرف یکبار آن از بین نخواهد رفت بلکه بعد از فوت واقف نیز ثواب و خوبی های آن تمام نمی شود و مستمر و باقی خواهد ماند.
حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: از وقف به باقیات صالحات تعبیرشده است و این واژه دوباردر قرآن کریم بکار رفته است و در هر دوبار این کلمه ناظر به کارهای خیر و ماندگار و تشویق به کارهای نیک درباره زندگی زود گذر مادی توصیف شده است.
وی از واقفین خواست: اموال خود را به گسترش علم و دانش و درمان بیماریهای صعب العلاج و آنچه مورد نیاز جامعه است وقف کنند.
حجت الاسلام احمدی سالروز رحلت جانسوز پیامبرگرامی اسلام و شهادت مظلومانه سبط گرامی پیغمبر، کریم اهل بیت را تسلیت گفت.
امام جمعه هریس به حضور میلیونی زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: آنچه اکنون بیش از همه باید مورد توجه قرارگیرد، آن است که درس اربعین زنده نگه داشتن یک قیام و ثبات قدم در تداوم آن است.
وی ادامه داد: اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) درس ثبات قدم در راه حق و ایستادگی در مسیر صحیح است و از این روست که مقام معظم رهبری در باب اربعین خاطر نشان می سازد که این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم بوده و تحت تاثیر ناهمواری ها و دشواری ها قرارنگیریم.
حجت الاسلام احمدی یکی از مشکلات شهرستان را عدم حضور مسئولان غیربومی در وقت غیر اداری در این شهرستان دانست و گفت: مسئولان دستگاه های مختلف باید به اتفاق خانواده خود در شهرستان استقرار یابند و شبانه روز در کنار مردم باشند.
وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان از اینکه مسئولان حضور مداوم در منطقه ندارند بسیار گله مندند، گفت: در صورت بروز حوادثی مانند سیل و زلزله حضور به موقع مسئولان ضروری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها