فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: شش بیمارستان بزرگ صحرایی را در منطقه سرپل ذهاب مستقر کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۹۴۸۷۷۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

سردار بهمن ریحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان بابیان اینکه زلزله اخیر استان کرمانشاه در سر پل ذهاب به‌ویژه در مناطق  روستایی بیشترین خسارت را وارد کرد، اظهار داشت: علاوه بر این شهرستان، ازگله، ثلاث باباجانی، اسلام‌آباد و قصر شیرین خسارت مالی و جان‌باختگانی را داشته‌ایم.

وی افزود: در روزهای نخست با پیگیری سپاه پاسداران اسکان موقت یعنی با حداقل ایجاد سرپناه با چادر به وجود آمد و قبل از آن آواربرداری، انتقال جان‌باختگان و مصدومان به مراکز درمانی انجام شد و پشتیبانی آن‌ها یعنی غذا و آب آن‌ها دنبال شد.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) مقتدرانه در این میدان واردشده و روزانه 15 هزار غذای گرم را توسط سپاه و توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بسته‌بندی می‌کنیم و توسط مسئولی که برای هر روستا مشخص کرده‌ایم غذا را توزیع می‌کنیم.

وی بابیان اینکه خوشبختانه امروز می‌توان گفت شش بیمارستان بزرگ صحرایی را در منطقه سرپل ذهاب مستقر کرده‌ایم، عنوان کرد: یک بیمارستان فوق تخصصی مجهز در دانشگاه پیام نور سرپل ذهاب بر‌پا شد ‌که روزانه هزاران نفر از مردم این منطقه را که مصدوم و بیمارند، ویزیت می‌کند.

سردار ریحانی افزود: اکیپ‌های پزشکی و حدود 40 دستگاه آمبولانسی که داریم بر اساس تقسیم‌بندی و اکیپ بندی شده به مناطق آسیب‌زده می‌فرستیم و همراه با  این اکیپ‌هایی که کار پشتیبانی انجام دادند کار را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: کار آواربرداری که فعالیت سنگینی است، توسط نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود که در این راستا بیش از یک هزار دستگاه مهندسی سپاه و تعداد زیادی دستگاه مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌کار آواربرداری را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: بسیج، گردان‌های بیت‌المقدس و گردان‌های امام حسین (ع) در بحث حراست از محله‌ها و اموال مردم مراقبت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهت پشتیبانی بنا است هر استان تعدادی از روستاها را به عهده بگیرد که صفر تا صد پشتیبانی‌ها را انجام دهند و امیدواریم در روزهای آینده این کار روند بهتر و پرشتاب‌تری بگیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات