بر اساس اعلام منابع کشتیرانی و تجاری، با کاهش صادرات نفت ترش به سوی اروپا، نفت خام ایران به زودی راه خود را به سوی بازار لهستان طی خواهد کرد و در روزهای 24 و 25 نوامبر یک محموله نفت خام ایران بارگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۸۸۰۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶


 

به گزارش خبرگزاری بسیج، به گفته منابع کشتیرانی و تجاری، با کاهش صادرات نفت ترش به سوی اروپا که برخی از پالایشگاه ها را بر آن داشت تا از خارج از این ناحیه این نوع نفت تهیه کنند، نفت خام ایران به زودی راه خود را به سوی بازار لهستان باز خواهد کرد.

منابع آگاه گفتند: شرکت پی کی ان اورلن، یک محموله نفت خام ایران را برای بارگیری در روزهای 24 و 25 نوامبر خریده است.

بر اساس گزارش‌های کشتیرانی فیکسچر، نفت‌کش غول پیکر دلتا پوسیدن، این محموله را از جزیره خارک به شهر بندری گدانسک حمل خواهد کرد.

لهستان به شدت به نفت اورالز روسیه وابسته است، اما دو پالایشگاه این کشور به آرامی در حال تنوع بخشی به منابع تامین نفت خام خود هستند.

صادرات نفت روسیه از پایانه نفتی پریمورسک که بخش عظیمی از نفت اورالز از آنجا بارگیری می شود، این ماه به شدت به علت تعمیرات از قبل برنامه ریزی شده کاهش یافته است.

این منابع افزودند: این کاهش به همراه کم شدن صادرات نفت کردستان به اروپا به علت تنش ها میان دولت مرکزی و این منطقه، سبب شده است تا تقاضا برای نفت ترش از غرب آسیا به اروپا افزایش یابد.

آخرین باری که لهستان نفت ایران را خرید، اوایل امسال بود که نفتکش ویلامورا در نیمه ژانویه محموله نفت ایران را تخلیه کرد.

گروپا لوتوس، در جولای 2016، یک تک محموله نفت سبک ایران را از شرکت ملی نفت خرید.

ارسال نظرات