براساس آمار گمرک در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ بیش از ۵ هزار و ۷۶۴ تن ذرت شیرین از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.
کد خبر: ۸۹۴۸۸۲۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از ۵ هزار و ۷۶۴ تن ذرت شیرین به صورت پخته شده، خام و یا بخار پز از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم ذرت شیرین به کشور، ۶ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۹۰ دلار ارز از کشور خارج شده است.

لازم به ذکر است که ارزش ریالی این حجم واردات بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۶۷ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۶۴۸ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است ذرت شیرین از کشور‌های تایلند، اسپانیا، امارات متحده عربی، جمهوری کره، چین، سوئیس، لبنان، مالزی و مجارستان وارد ایران شده است.

در این بین اولین و بزرگترین صادرکننده ذرت شیرین به ایران تایلند بوده است به طوریکه با فروش بیش از ۳ هزار و ۳۳۸ تن ذرت، درآمد ۳ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۶۵ دلاری را نصیب خود کرده است.

بعد از تایلند، کشور چین دومین صادرکننده ذرت به کشور بوده است که در ۶ ماهه نخست سال جاری با صادرات هزار و ۱۲۴ تنی درآمد ۸۶۷ هزار و ۳۴۹ دلاری را به خود اختصاص داده است.

همچنین کشور مجارستان با فروش ۸۰۵ تن ذرت شیرین به ایران در رتبه دوم صادرات به ایران قرار گرفت و در نیمه نخست سال جاری درآمد ۸۰۷ هزار و ۵۴۷ دلاری را کسب کرده است.

در بین کشور‌های صادر کننده ذرت شیرین به ایران سوئیس با صادرات ۲۱ تن ذرت شیرین درآمد ۶۹۷ هزار و ۳۷۵ دلاری را نصیب خود کرده است.

واردات ذرت شیرین ۲۰ میلیاردی شد / تایلند در صدر کشور‌های صادر کننده

ارسال نظرات