خبرهای داغ:
جمعی از اقوام و فامیل از یک خانواده در قم، دست به دست هم داده و در یک اقدام «آتش به اختیار» کمک های خود را برای آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه ارسال کردند.
کد خبر: ۸۹۴۸۸۳۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «حجت شعبانی» در خصوص ماجرای جمع آوری کمک های افراد فامیل به زلزله زدگان در مدت 7 ساعت نوشته است: یکی از امتیازات گروه‌های تلگرامی خانوادگی که از بهترین و مطمئن‌ترین گروه‌ها هستند این است که در زمان مشکلات در کمترین زمان ممکن می‌توانند دست در دست هم داده و مددرسان خوبی باشند. عمل زیبا و جهادی گروهی فامیلی بهانه‌ای است برای نگاشتن این یادداشت؛

ساعت 9.5 صبح روز گذشته بود که ناگهان تماسی از طرف خواهرم گرفته شد. گفت: برادر، همسرم بعد از ظهر عازم مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب است هر کاری می‌توانید در زمینه جمع‌آوری کمک‌‌های نقدی و غیرنقدی برای آنها انجام بدهید.

با این پیشینه که وی (دامادمان)‌ خدمت سربازی‌اش را پادگان ابوذر سرپل ذهاب انجام داده بود شصتم خبردار شد؛ ظاهرا جویای احوال سرهنگ‌ها، افسران و درجه‌داران دوران خدمتش شده و آنها نیز با توضیح شرایط خیلی سخت مردم آن منطقه به آنجا فراخوانش کردند.

دست به کار شدیم، با تنظیم متن و اطلاعیه فوری در 2 گروه تلگرامی خانوادگی (یادگاران پدر)  و گروه جوانان (کمپین جوانهای فامیل) همه را فراخوان کردیم تا در این امر خداپسندانه شرکت کرده و سهیم باشند. اقوام همه از مادربزرگ‌ها، خاله‌ها، دایی‌ها، عموها، عمه‌ها، برخی همسایگان و... بسیج شدند جهت تحویل کمک‌ها به خانه «مامان جون زهرا».

گروهی نیز کمک‌های نقدی را تبدیل به آب معدنی، کنسرو، خشک‌بار و... می‌نمودند.

بعد از ظهر که جهت بازرسی و تحویل برخی وسایل خانه مامان جون رفتم دیدم همه چیز دراین وسایل پیدا می‌شد. از فرش، پتو، موکت، انواع لباس‌های گرم (زنانه، مردانه، بچه‌گانه)، آب معدنی، کنسرو ماهی و لوبیا، دارو، مغز گردو، پنیر، رب، بادام، انواع مرباجات، انواع نان گرفته تا اسباب بازی برای کودکان زلزله زده.

بعد از ظهر شد . خواهر شوهرم و برادرم با نیسان آمدند و وسایل را بار زدیم و رفتند.

چه زیبا بود این هفت ساعت.

در پایان زیر عکسش نوشتیم:

آن مرد رفت

آن مرد با نیسان رفت

آن مرد با نیسان و کوله باری از احسان رفت

خدایا نگهدارش باش

خیر و احسان همه قبول.

آری، چه شیرین است انسان اسم خود را در هر کار خیری بنویسد و خود را شریک گرداند، زیرا فردای قیامت معلوم نیست کدام عمل قبول و کدام رد می‌شود!

ارسال نظرات