خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از کسب رتبه اول این شهرستان در موقوفات اراضی باغی در آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: در حال حاضر بیش از 100 موقوفه باغی با بیش از 300 هکتار در شهرستان وقف شده است.
کد خبر: ۸۹۴۸۸۴۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

حجت الاسلام فریدون مطهری در گفتگو با خبرنگاران افزود: این موقوفات که 10 درصد اراضی باغی شهری و سه درصد اراضی باغی روستایی شهرستان را شامل می شود از سوی خیران نیک اندیش وقف شده است.
وی ادامه داد: وجود موقوفات متعدد در مناطق مختلف شهری و روستایی در این شهرستان نشان از وجود فرهنگ وقف در بین آحاد مردم این خطه است.
حجت الاسلام مطهری اضافه کرد: 46 باب از ساختمان های اداری و 23 باب مدرسه در نقاط مختلف این شهرستان به صورت رقبه یا موقوفه هستند.
وی با اشاره به موقوفه های جدید در این شهرستان در سالجاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج موقوفه به ارزش بیش از پنج میلیارد و 700 میلیون ریال توسط خیران این شهرستان وقف شده است.
حجت الاسلام مطهری با بیان اینکه درآمد های حاصل از رقبه و موقوفات فقط براساس محل و نیت واقفان آن استفاده می شود افزود: برای تعمیر 15 باب مساجد از سوی این اداره در سالجاری 960 میلیون ریال هزینه شده است.
مطهری با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه وقف مشارکتی ادامه داد: واقفان و خیران می توانند با مشارکت و همراهی سایر واقفان در زمینه های مختلف به صورت مشارکتی وقف انجام دهند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: حوزه های درمان، بهداشت، حمایت از بیماران خاص، ازدواج جوانان، حمایت از تحصیل دانش آموزان، دانشجویان و طلبه های بی بضاعت و تقویت حوزه های علمیه از جمله بخش هایی است که وقف در آن ها ضروری و دارای اجر معنوی است.
حجت الاسلام مطهری افزود: وقف به عنوان حرکتی مردمی و خیرخواهانه علاوه بر آثار معنوی، نقش مهمی در رفع برخی از مشکلات و دغدغه های جامعه خواهد داشت.
وی با اشاره به اجرای طرح احداث صحن فاطمه الزهرا(س) در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) این شهرستان ادامه داد: این طرح با زیربنای سه هزار و 200 متر مربع در حال اجراست.
حجت الاسلام مطهری اضافه کرد: هم اکنون نیز پنج میلیارد ریال تسهیلات از سوی سازمان اوقاف در چند مرحله برای تکمیل این طرح تصیص یافته لیکن اجرای سریع آن در کنار اعتبارات تخصیصی مستلزم مشارکت و همراهی آحاد مردم به ویژه خیران این شهرستان است.
وی با اشاره به آغاز دهه وقف ا(25 آبان تا چهارم آذر) گفت: این ایام فرصت مناسبی برای معرفی و ترویج فرهنگ اسلامی وقف در جامعه است.

ارسال نظرات