رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خبر داد؛
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان اعلام کرد: خدمت رسانی و امداد رسانی به تعداد 5 روستای سرپل ذهاب در دهستان پشت تنگ استان کرمانشاه به استان سمنان محول شده است.
کد خبر: ۸۹۴۸۹۶۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

 جبار دوستمحمدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان در خصوص اقدامات بسیج سازندگی استان سمنان در خدمات رسانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اظهار داشت: استان سمنان خدمات‌رسانی به پنج روستای سرپل ذهاب در دهستان پشت تنگ را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای پیر میکاییل، شیرخانی، الیاس- احمد، حسن- سلمان و جنان این پنج روستا هستند و فعلاً در مرحله نخست بسیج سازندگی سپاه سمنان کارهای خدماتی را انجام می‌دهد، اظهار داشت: حدود ۲۲۰ خانوار در این روستاها ساکن و یک‌هزار تا یک‌هزار و ۲۰۰ نفر مستقر هستند و در مرحله نخست کمک به معیشت مردم را پیگیری می‌کنیم تا انجام شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان بیان داشت: اسکان موقت را در مرحله دوم و سپس اسکان دائمی آن‌ها را انجام می‌دهیم؛ در حال حاضر این عزیزان را در چادر اسکان داده‌ایم.

دوستمحمدیان افزود: در مرحله دوم برای اسکان موقت این افراد قرار بر این شد که اتاق ۱۲ متری و یا کانکس ۱۲ متری در مرحله بعدی برای این عزیزان ایجاد شود تا در آن‌ها اسکان پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تخریب برخی از این پنج روستا ۱۰۰ درصد است؛ تخریب یک روستا ۴۰ درصد و دو، سه روستای دیگر ۶۰ تا ۷۰ درصد تخریب داشتند و درمجموع در این پنج روستا ۷۰ درصد تخریب داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان عنوان کرد: قرارگاه خاتم هم با همکاری ما ورود پیدا کرده است تا آواربرداری و دیگر مراحل کار را انجام دهند؛ آواربرداری در هیچ‌کدام از این پنج روستا انجام نشده است.

دوستمحمدیان گفت: با حضور مهندسان قرارگاه خاتم وضع تخریب خانه‌ها را صورت‌جلسه کردیم تا آواربرداری اولیه انجام شود.

وی بیان داشت: کسی در این پنج روستا زیر آوار نمانده و اجساد و مصدومان تخلیه شده‌اند و در آواربرداری ثانویه وسایل آن‌ها بیرون آورده می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها