خبرهای داغ:
آیت‌الله استادی مطرح کرد

عمل نکردن به توصیه‌های پیامبر(ص) موجب ضلالت و گمراه است/پایبندی افراد به دین در مواجهه با دنیا و مادیات مشخص می‌شود

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: رسول اکرم(ص) در طول دوران نبوت خود بارها به ولایت ائمه معصومین(ع) تاکید و راه سعادت را برای مردم ترسیم کرد، عمل نکردن به توصیه‌های پیامبر(ص) موجب ضلالت و گمراهی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۸۹۷۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به راه رسیدن انسان به سعادت اظهار کرد: انسان اگر به سخنان رسول اکرم(ص) عمل کند، به سعادت در دنیا و آخرت می‌رسد، پیامبر(ص) علاوه بر مردم عصر خود، به آیندگان نیز توصیه‌هایی داشت.

وی ادامه داد: انسان نباید نماز را سبک بشمارد، سبک شمردن نماز این است که در ابتدای وقت خوانده نشود و انسان نیز مسائل مربوط به نماز را یاد نگیرد، استخفاف دین هم این است که آن ارزش لازم را به دین ندهیم، انسان باید خودش را مورد ارزیابی قرار بدهد که ببیند به چه اندازه برای دین ارزش قائل است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: رسول اکرم(ص) فرمود من در مورد امتم از استخفاف به دین می‌ترسم، پیامبر(ص) در راه نشر اسلام دچار اذیت‌های زیادی شد و امام حسین(ع) در راه این دین به شهادت رسید، باید دین اسلام برای ما مسلمانان از هر چیز دیگری با ارزش تر باشد.

آیت‌الله استادی با اشاره به ضرورت توجه مردم به دین اظهار کرد: زمانی که بحث دنیا و اموال دنیوی پیش می‌آید، پایبندی افراد به دین مشخص می‌شود، اگر شخصی به خاطر دین از مال دنیا گذشت، این شخص دیندار است.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) من در مورد امتم از آرزوهای دور و دراز و پیروی از هوای نفس می‌ترسم، تدین انسان بستگی به این دارد که او همیشه به یاد خدا و آخرت باشد، اما آرزوهای دور و دراز موجب می‌شود که انسان آخرت را فراموش کند، انسان نباید هیچ گاه در طول زندگی، مرگ و آخرت را به فراموشی بسپارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: بقای دین انسان در این است که حق پذیر باشد، اما پیروی از هوای نفس جلوی حق را می‌گیرد، دلیل بسیاری از نزاع‌ها پیروی از هوای نفس است، 124 هزار پیامبر خدا اگر در جایی جمع شوند، هیچ کدام با یکدیگر اختلافی نخواهند داشت، چون همه پیامبران خدا به دنبال حق بودند.

آیت‌الله استادی با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های حق پذیر اظهار کرد: کسانی که به دنبال هوای نفس نباشند، حق پذیر هستند، رسول اکرم(ص) در روایتی فرمود می‌ترسم از اینکه امتم قرآن را بد معنی کنند، برخی برای جدا کردن مردم از دین، آیات قرآن و روایات را اشتباه معنی می‌کنند.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرمود که من از لغزش اهل علم در میان امتم می‌ترسم، لغزش عالمان موجب می‌شود که مردم از دین فاصله بگیرند، نگرانی مهم پیامبر(ص) این بود که مردم پس از او به سراغ اهل‌بیت(ع) نروند، رسول اکرم(ص) فرمود بعد از من اگر می‌خواهید که گمراه نشوید، به سراغ قرآن و اهل‌بیت(ع) بروید و این دو از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) هیچ اشتباهی نداشتند و پیروی از آن‌ها موجب رسیدن انسان به سعادت می‌شود، رسول اکرم(ص) در طول دوران نبوت خود بارها به ولایت ائمه معصومین(ع) تاکید و راه سعادت را برای مردم ترسیم کردند اما عمل نکردن به توصیه‌های پیامبر(ص) موجب ضلالت و گمراهی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار