برگزاری آیین خطبه خوانی حضرت زینب در سنندج

آیین خطبه خوانی حضرت زینب (س) صبح امروز با حضور بانوان کُردستانی در سنندج برگزار شد
کد خبر: ۸۹۴۸۹۸۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ رحیم زاده مسئول ناحیه بسیج سپاه سنندج صبح امروز در همایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) که به همت حوزه‌ی شهید سمیه ناحیه سنندج در مجتمع امام خمینی سنندج برگزار شد اظهار کرد: هدف از برگزاری این چنین برنامه‌هایی این است که متاسفانه امروز در دورانی پر از زور، تزویر، تطمیع و آشففتگی قرار داریم و استکبار جهانی به راحتی و با لطافت و نرمی ضد ارزش‌ها را بعنوان یک ارزش و یک باور به مسلمانان معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) الگوی زنان مسلمان است افزود: دشمنان اسلام متوجه شدهاند که باید عفت مادران در خانواده را هدف بگیرد لذا در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و از تمام ابزار‌ها مانند ماهواره و فضای مجازی کمک می‌گیرد تا به هدفشان برسند.

سرهنگ رحیمی زاده خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این برنامه تبیین شخصیت سیاسی و مذهبی و الهی حضرت زینب (س) به عنوان الگوی بسیار مناسب برای بانوان جامعه است.

حضرت زینب به دلیل بصیرت و موقعیت شناسی که داشتند به این درجه و جایگاه رسیدند


در ادامه حجت السلام سبحانی نماینده، ولی فقیه سپاه ناحیه سنندج اظهار کرد: حضرت زینب (س) یکی از برجسته‌ترین چهره‌های جهان اسلام است که می‌تواند در تمام زمینه‌ها یک الگوی به تمام معنا باشد.

وی هدف از بازخوانی خطبه‌های حضرت زینب (س) را تبیین نقش آن در پایداری قیام کربلا و حفظ ارزش‌های دینی و اعتقادی در سطح جامعه زنان دانست و اظهارداشت: شناساندن نقش منحصر به فرد حضرت زینب به عنوان الگوی سیاسی اجتماعی و رفتاری زنان جهان و همچنین تبعیت از شخصیت مقاوم، کامل، اعتقادی و دینی انقلابی حضرت زینب سلام الله علی‌ها در بازخوانی خطبه‌های حضرت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: حضرت زینب (س) نه بخاطر اینکه فرزند امام بودند بلکه به دلیل بصیرت و موقعیت شناسی که داشتند به این درجه و جایگاه رسیدند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار