خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مومنی مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسن(ع) به دلخواه خودش صلح نکرد، بلکه این امام معصوم را به صلح مجبور کردند و امام حسن(ع) می‌دانست که معاویه به هیچ عهدی وفادار نیست.
کد خبر: ۸۹۴۸۹۸۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مومنی شامگاه جمعه در مراسم عزاداری که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به مظلومیت امام حسن(ع) اظهار کرد: در دوران امامت این امام معصوم، امام علی(ع) به صورت علنی سب می‌شد، امام حسن(ع) به دلخواه خودش صلح نکرد، بلکه این امام معصوم را به صلح مجبور کردند.

وی با بیان اینکه سراسر زندگی امام حسن(ع) عزت برای جامعه اسلامی بود ادامه داد: سیاست امام حسن(ع) در ابتدا جنگیدن با معاویه بود، چون می‌دانست که معاویه به هیچ عهدی وفادار نیست، امام حسن(ع) کسانی را که او را به صلح مجبور کردند، لعنت کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از مفاد صلح نامه امام حسن(ع) با معاویه این بود که دیگر لعن امام علی(ع) در مساجد ممنوع شود، این بند از صلح نامه سند مظلومیت امام حسن(ع) و امام علی(ع) است، بند دیگر این صلح نامه عمل به قرآن و سنت رسول اکرم(ص) در حکومت و عدم تعیین جانشین برای معاویه بود.

مومنی با اشاره به سپاهیان امام حسن(ع) اظهار کرد: در اطراف این امام معصوم افراد سودجویی حضور داشتند که تنها به فکر منافع شخصی خود بودند، امام حسن(ع) یاری برای جنگ نداشت که بتواند با معاویه جنگ را ادامه بدهد.

وی ادامه داد: وضعیت قبر امام حسن(ع) در قبرستان بقیع، داغی بر دل شیعه است، این در حالی است که قبور امامزادگان در کشورمان حداقل یک ضریح چوبی دارند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام حسن(ع) به دست همسرش با سم به شهادت رسید، این امام معصوم به همسر قاتلش گفت که به وعده معاویه نمی‌رسی.

مومنی در پایان با اشاره به اتفاقات رخ داده در تشییع پیکر امام حسن(ع) خاطرنشان کرد: این امام معصوم نخستین امامی از اهل‌بیت(ع) بود که پیکرش در روز و به صورت علنی تشییع شد، اما افرادی در حین تشییع امام حسن(ع)، تیرهایی به پیکر این امام معصوم پرتاب کردند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها