جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام گفت: به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت ایران، جهان با الگوگیری از نظام ما به بیداری اسلامی دست یافته و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به کل جهان گسترش یافته است.
کد خبر: ۸۹۴۹۰۸۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار مهران مرادی در در گفت‌وگو با خبرنگار ما بر تبیین دستاوردهای این واقعه عظیم تاکید و اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی عزت، اقتدار و پیشرفت کنونی خود را مدیون خون شهدا و استقامت خانواده شهیدان به ویژه مادران و پدران شهدا است؛ بر همین اساس حفظ این دستاوردهای عظیم وظیفه همه مسلمانان است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از آزمون الهی سربلند بیرون آمد، افزود: جنگ تحمیلی یک آزمون بزرگ از سوی پروردگار متعال بود که رزمندگان اسلام با ایستادگی و نثار جان خودشان از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمدند و به نظام اسلامی آبرو بخشیدند.

مرادی بر ضرورت نمایان کردن زوایای پنهان دوران دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: دوران دفاع مقدس ما آثار و دستاوردهای فراوانی را به همراه داشته و همچنین عبرت و درس های زیادی را به ما خواهد داد که باید این لایه های پنهان جنگ نیز تبیین و تشریح شود.

وی به برخی از دستاوردهای دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: اولین و مهمترین دستاوردی که دفاع مقدس به جا گذاشت حفظ و پایداری انقلاب و نظام اسلامی به برکت خون شهدا و راهنمایی های پیامبر گونه امام خمینی (ره) بود که نظام نو پای ایران استوار و ثابت قدم ماند.

این مقام مسئول، تشکیل بسیج مستضعفان را یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس عنوان و گفت:یک واقعه بسیار ارزشمند در انقلاب اسلامی تشکیل بسیج 20 میلیونی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بود که موجب ساماندهی و آموزش نیروهای رزمنده برای حضور مقتدرانه در عرصه جنگ با دشمن شده بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام با بیان اینکه در هیچ نظام و حکومتی ساختار همانند بسیج وجود ندارد، اظهار کرد: تاکنون هیچ نظامی نتوانسته یک نهاد مردمی خودجوش همانند بسیج تشکیل بدهد و این افتخار تنها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

مرادی شکست دو ابر قدرت شرق و غرب را یکی دیگر از دستاوردهای مهم جنگ تحمیلی بیان کرد و افزود: قبل از انقلاب و تشکیل نظام اسلامی بلوک غرب و شرق بر مردم تسلط یافته و اسلام در مهجوریت قرار گرفته بود که به برکت انقلاب اسلامی این دو ابر قدرت شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کانون گسترش اسلام است، گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران محور و کانون ترویج اسلام ناب محمدی در جهان شده و به یک الگوی بسیار مهم و ارزشمند برای ملت های آزادی خواه تبدیل شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام صدور ارزش های انقلاب به جهان را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و افزود: به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت ایران، جهان با الگو گیری از نظام ما به بیداری اسلامی دست یافته و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به کل جهان گسترش یافته است.

وی یادآور شد: نظام اسلامی به برکت خون پاک شهدا و هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) به نقطه اوج و اقتدار رسیده که باید ار این آرمان‌ها و دستاوردهای بسیار ارزشمند حفظ و حراست شود.

این مقام مسئول بر حفظ ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه تأکید کرد و افزود: باید خاطرات، درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس برای نسل سوم و چهارم انقلاب که آینده‌سازان این کشور هستند بازگو و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

ارسال نظرات