خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین گفت: سپاه امام سجاد(ع) قزوین طی هفته بسیج بیش از 128 عنوان برنامه را به اجرا در خواهد آورد.
کد خبر: ۸۹۴۹۰۹۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرگرد مهدی صادق پور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) شهرستان قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج که صبح امروز (شنبه) در سالن جلسان شهید آوینی برگزار شده بود اظهار کرد: بسیج پس از تشکیل همواره در خدمت مردم و انقلاب بوده است و در هر صحنه‌ای که نیاز روز جامعه بوده حضور به هم رسانیده است و با همین رویه امسال سی و هشتمین سالروز تشکیل آن را قدر می‌دانیم.
وی ادامه داد: بسیج نیاز‌های روز را بازشناسی می‌کند و وارد عمل می‌شود و نیز به گفته معمار کبیر انقلب بسیج همواره مکتبی عمل می‌نماید.
صادق پور افزود: برنامه‌های بسیج به صورت کلی حول چهار محور دفاعی، فرهنگی، علمی و خدمت رسانی اتفاق می‌افتد که بنا به نیاز زمان گا‌ها گوشه‌ای از این فعالیت‌ها پر رنگ‌تر جلوه گر می‌گردد.
این مسئول با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی ابراز کرد: مسئله فرهنگ همان طور که رهبر فرزانه ما نیز بر آن تاکید دارند نکته مهم اقدامات ما است و اعتقاد ما بر این است که مصون سازی فرهنگی بسیار مهم‌تر از مقابله است، ما باید جامعه را در برابر مشکلات فرهنگی بیمه کنیم.
فرمانده سپاه امام سجاد یادآور شد: مقابله با تاثیرات ماهواره و نیز ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای ابنا جامعه برای ما اولویت است و در این راستا برنامه‌های فرهنگی خود را پیش می‌بریم.
صادق پور در خصوص اقدامات دفاعی نیز بیان کرد: آموزش گردان‌های بیت المقدس و عاشورا همواره در جریان است و طی هفته بسیج پیاده روی شبانه و اردو‌هایی برای این سطح از فعالیت‌ها در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص فعالیت‌های علمی بسیج در ناحیه امام سجاد (ع) بیان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند ما نیاز مبرم به پیوند دانشگاه و صنعت داریم به همین منظور ما همکاری‌های ویژه‌ای بین بسیج اقشار، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید در برنامه کاری خود قرار داده ایم.
این مسئول تاکید کرد: خدمت رسانی از نقاط فعالیت مهم بسیج می‌باشد، ما با گروه‌های جهادی آماده به خدمتی که در کنار خود داریم در نواحی مختلف حضور به هم می‌رسانیم و دست‌های یاری که به سوی ما دراز شده است را به گرمی می‌فشاریم.
صادق پور در این مورد توضیح داد: برای مثال آتش سوزی مهار ناشدنی‌ای که در منطقه طارم اتفاق افتاده بود را همه به یاد داریم، در آن نقطه سه گروه جهادی از ناحیه امام سجاد حضور به هم رساندند و موفق شدند که آتش را مهار نمایند که البته مورد توجه همه دستگاه‌های استان نیز قرار گرفت.
وی ابراز کرد: با زلزله تاسف باری که در غرب کشور اتفاق افتاده است، سپاه استان قزوین بازسازی دو روستا را در آن ناحیه بر عهده گرفته است که جهادگران سپاه امام سجاد نیز در آنجا برای همیاری حضور به هم خواهند رساند.
وی در خصوص برنامه‌های ویژه سپاه امام سجاد برای هفته بسیج نیز ابراز کرد: بیش از ۱۲۸ عنوان برنامه برای هفته بسیج در نظر گرفته شده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اعزام ۵ تیم پزشکی به مناطق محروم، برگزاری همایش‌های بصیرتی با حضور سخنرانان کشوری نظیر سردار اهوازیان، سردار کریمی از یادگاران دفاع مقدس، گرد همایی حلقه‌های صالحین و برنامه‌های اجتماع بزرگ بسیجیان بخشی از آن می‌باشد.
صادق پور افزود: شعار ویژه ناحیه امام سجاد برای هفته بسیج امسال بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی می‌باشد که در همین راستا فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بسیج تاحیه امام سجاد به صورت خلاقانه برنامه‌های متعددی را خصوصا در مناطق آسیب پذیری، چون خرمن سوخته و چوبین در در دست اجرا دارد.
فرمانده سپاه امام سجاد قزوین یادآور شد: برای اینکه جوانان را از آسیب‌های اجتماعی دور کنیم باید امکانات جدیدی را در اختیار آنان قرار دهیم که به همین منور مجموعه فرهنگی ورزشی در مناطق یاد شده در حال احداث می‌باشد.
وی در خاتمه گفت: بسیج تمام تلاش خود را می‌کند که در خدمت مردم باشد، همه ابنای جامعه بخشی از بسیج هستند و هر کس که تفکر بسیجی دارد در این دامنه قرار می‌گیرد.
۱۰۰۵/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها