خبرهای داغ:
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: واقعیت این است که بسیاری از کالاهای قاچاق از طریق مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۲۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به کشف محموله عظیم کالای قاچاق توسط وزارت اطلاعات طی روزهای اخیر اظهار داشت: باید بررسی شود که ادعای دولت مبنی بر کاهش حجم قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار تا چه اندازه صحیح است؟ هر چند که بنده این آمار را قبول ندارم و معتقدم که به طور کلی میزان قاچاق در سال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قطعاً این کالا‌ها از طریق کانتینرهایی که وزارت اطلاعات آن‌ها را کشف می‌کند به داخل کشور وارد می‌شوند، افزود: نمی‌توانیم بگوییم این حجم کالای قاچاق تنها از طریق کوله بری یا ته لنجی انجام می‌شود گرچه عده‌ای برای فرافکنی و بدون ارائه مستندات به برخی از نیروهای مسلح اتهام وارد می‌کنند که آن‌ها اسکله‌های خاصی در اختیار دارند و از این طریق به ورود کالای قاچاق اقدام می‌کنند، اما واقعیت این است که بسیاری از این کالا‌ها از مبادی رسمی وارد می‌شود.

پورمختار تاکید کرد: آماری که از کالاهای قاچاق ارائه می‌شود آمار کمی نیست که به چشم نیاید و متاسفانه همه این کالا‌ها از زیر نظر دستگاه‌های رسمی و دستگاه‌هایی که متولی بررسی و احراز هویت کالا‌ها هستند و باید مدارک و مستندات را مورد بررسی قرار دهند عبور می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی ادامه داد: متاسفانه ملاحظاتی باعث شده که هرازچندگاه با برخوردهای دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و مسئول در این عرصه مواجه شویم. این در حالی است که صرف ایجاد سامانه برای جلوگیری از امر قاچاق و تلقی این موضوع که با راه اندازی چنین سامانه‌ای از این به بعد دیگر شاهد ورود کالای قاچاق به کشور نخواهیم بود، هرگز کفایت نکرده و نمی‌کند چراکه واقعیت تلخی که امروز شاهد آن هستیم ناشی از عدم کفایت وجود صرف سامانه هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که افرادی که در سیستم اداری هستند اصلاح نشوند و نظام اداری مبتنی بر تجهیزات درست، هوشمند و صحت سنجی نباشد همچنان شاهد این مسائل خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها