خبرهای داغ:
قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی یک ماه گذشته رسید و هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱.۰۸ درصد افزایش در برابر ۱۲۹۲ دلار و ۴۲ سنت معامله شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۲۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در حالی که به دلیل بلاتکلیفی در مورد سرنوشت طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا که بزرگترین اصلاح نظام مالیاتی این کشور از دهه 1980 تاکنون به شمار می رود ارزش دلار آمریکا کاهش یافته، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی یک ماه گذشته رسید.

تای وونگ، رئیس بخش فلزات گرانبها در موسسه بی ام او کپیتال مارکتس در نیویورک گفت: «در حالی که سرنوشت طرح اصلاح ساختار مالیاتی آمریکا در کنگره با تردید جدی مواجه است، وضعیت دلار آمریکا به شدت کاهشی شده و این وضعیت ممکن است موجب شود قیمت طلا در اوایل هفته آینده به سطح مقاومت فنی 1310 دلار برسد.»

روز پنجشنبه، مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب یک بسته کاهش مالیاتی موافقت کرد. اما بسته پیشنهادی سنا در مورد نظام مالیاتی با مقاومت هایی از سوی برخی از چهره های شاخص جمهوری خواه مواجه شده است. این مسئله موجب ایجاد تردیدهایی در مورد سرمایه گذاران شده و ضمن آسیب زدن به ارزش دلار، موجب تقویت قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 1.08 درصد افزایش به 1292 دلار و 42 سنت رسید. در این هفته، قیمت طلا رشد تقریبا 1.3 درصدی را به ثبت رساند که بالاترین رشد هفتگی از اواسط ماه اکتبر تا کنون بود. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات روز جمعه 1.43 درصد رشد داشت و به 1296 دلار و 50 سنت رسید.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز در آستانه بیشترین کاهش هفتگی در طی بیش از یک ماه گذشته قرار گرفت. در حالی که سرمایه گذاران در مورد سرنوشت طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا نگران هستند، شاخص ها در بورس وال استریت نیز دیروز شاهد کاهش بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها