دبیر شبکه ملی سراسری جهاد و شهادت گفت: ایمان به خدا، معادپذیری، ولایت پذیری و خودباوری، رمز موفقیت شهدا در مقابل دشمنان بود
کد خبر: ۸۹۴۹۱۲۹
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، یادواره ۱۸۳ شهید شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان جنوب سیستان و بلوچستان، ظهر امروز با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان و فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و طلاب و فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و شورای تامین و اداری شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.
دبیر شبکه ملی سراسری جهاد و شهادت که میهمان و سخنران این مراسم بود، عزت، آبرو و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا را مدیون رشادت‌ها و دلاورمردی شهدا بیان کرد و اظهار داشت: شهدای گرانقدر ما عاشقانه برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام جنگیدند تا بساط کفر و ایادی استکباری از وجب به وجب این سرزمین پاک شد.
وی گفت: تصور اینکه استکبار جهانی و رژیم صهیونیسم غاصب خواهان توسعه و رشد ما است کاملا اشتباه و غیرممکن بوده و آشوب‌ها و درگیری‌های در منطقه این مسئله را برای همگان اثبات کرده است.
حجت الاسلام جوشقانی افزود: شهدای ما بر پایه اصول ایمان به خدا، معادپذیری، ولایت پذیری، خودباوری و عشق به اسلام ناب محمدی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و این رمز موفقیت آن‌ها است و امروز شاهد آن هستیم، کشور عراق که روزی مزدور و دشمن سرسخت ما بود امروز برای عمران، آبادانی و امنیت به ما محتاج است.
وی تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۸۰ کشور با تمام تجهیزات پیشرفته نظامی و جنگی خود برای نابودی ما آمدند، اما این شهدای رشید ایران اسلامی بودند که با کمترین تجهیزات نظامی و برپایه اصول خود آن‌ها را به زانو نشاندند و امروز برای ما عزت و اقتدار را به ارمغان آوردند.
دبیر شبکه ملی سراسری جهاد و شهادت، ولایت پذیری را یکی از ویژگی‌های شاخص شهدا عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهدای ما، امام راحل (ره) را ندیدند، اما با الگو گرفتن از شهدای صدر اسلام و عشق به ولایت جان خود را فدا کردند و تا ابد نام نیکی از خود در صفحه روزگار به یادگار گذاشتند و امروز ما هم باید با ولایت پذیری در راه آن‌ها قدم برداریم.
جوشقانی اضافه کرد: امروز به برکت خون شهدا، ایمان به خدا، ولایت پذیری و معاد پذیری می‌توانیم در جنگ نرم دشمن موفق و سربلند باشیم و روز قیامت در برابر شهدا سرافراز باشیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر شهدا را عامل عزت و افتخار ایران بیان کرد و اظهار داشت: ایثارگری و مجاهدت شهیدان باعث عزت و افتخار انقلاب اسلامی ایران است و ما امروز آبادانی، عمرانی و امنیت را مدیون خون این عزیزان هستیم.
نبی بخش داودی گفت: شهدای ایران اسلامی، منیت نداشتند و همیشه ما می‌گفتند و هرگز به قومیت و مذهب برای دفاع از ایران اسلامی توجه نمی‌کردند و جان با ارزش خود را عاشقانه در راه میهن خود دادند.
همچنین در این مراسم از خانواده شهدای شاخص سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان تجلیل و قدردانی شد.
ارسال نظرات