سرهنگ پاسدار دامغانی در نشست خبری هفته بسیج شاهرود گفت: اجرای گشت بسیجی محله محور که از ۵ آذر با هدف ایجابی در سطح شهرستان در راستای بالابردن سطح امنیت مردم اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۵۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود در سالن جلسات کانون جوانان بسیج شاهرود با گرامیداشت ایام دهه آخر صفر و با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: هر سال بسیج با قدرت و هدف تعیین شده خود به پیش می‌رود.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی بسیج افزود: برگزاری دومین اجلاسیه شهدا شهرستان با نمایش فصل شیدایی که با استقبال خوب مردم اجرا شد و اجرای ۴۰۰ شب برنامه بوستان سلامت در پنج بوستان شهرستان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری قریب به ۶۰ یادواره شهدا و برنامه طعم دانایی با تشکیل سه اکیپ به پاساژ دباغپور و نشر فرهنگ کتب و کتابخوانی در ۳۰ مغازه می‌باشد.
دامغانی خاطر نشان کرد: برنامه سفیران نور با اعزام روحانی و طلبه به روستاهی فاقد روحانی که در دهه کرامت و امامت به ۱۳ روستا اعزام شدند و اعزام روحانی در ایام خاص به روستا‌ها که ۶۰ روز در سه روستا در ایام محرم و صفر و ماه رمضان انجام شده است.
وی با اشاره به طرح سالم سازی فضای اماکن تفریحی مثل جنگل ابر تصریح کرد: امسال ۲۵۰۰ نفر بسیجی در طول تابستان به جنگل ابر در امور فرهگی و فضاسازی مناسب جهت گردشگران و مسافران اعزام شدند.
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به خدمات اجتماعی افزود: اجرای طرح حوضچه آرامش در راستای تحکیم بنیان خانواده و افزایش مهارت ارتباطات بین خانواده‌ها که در جغرافیای هدف برگزار که آثار و برکات فراوانی را نیز به همراه داشته است.
وی ادامه داد: موضوع اعتیاد در قالب طرح پاکان در سه نقطه شهر شاهرود در حال اجرا می‌باشد که برنامه‌های پیشگیری و آموزش و هدایت معتادین به مراکز ترک اعتیاد و ارتباط بعد از کمپ با ترک کنندگان و ایجاد جلسات هفتگی و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های آنان است.
دامغانی با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه با استفاده از ظرفیت‌های بسیج گفت: برگزاری ۸ پیاده روی خانوادگی با حضور قریب به ۱۳ هزار نفر و برگزاری ۱۷ مسابقه ورزشی در رشته‌های مختلف توسط سپاه شاهرود از دیگر برنامه‌های بسیج است.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد بسیج ایجاد نشاط اجتماعی در شهرستان و موضوع خدمت رسانی است بیان کرد: در موضوع اردو‌های جهادی ۱۲ هزار نفر روز کار جهادی در نقاط مختلف شهرستان اجرا شده است و ۱۷ تیم پزشکی به مناطق محروم در این هشت ماه سال اعزام شده اند.
دامغانی با اشاره به برپایی یک هفته‌ای اکیپ تخصصی پزشکی در روستای پل ابریشم شهرستان میامی ادامه داد: بازسازی و مرمت ۱۲ منزل و ساخت ۳ خانه در سطح شهرستان برای افراد بی بضاعت و توانمندسازی در حوزه اشتغال با همکاری فنی و حرفه‌ای شهرستان و اجرای طرح همگام با کشاورز در ترویج بهره وری بهتر کشاورزان در زراعت و باغبانی و ارائه مشاوره از دیگر فعالیت‌ها در حوزه جهادی و اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه ۳۲۰ میلیون تومان وام برای صنایع تبدیلی واگذار شده است بیان کرد: حمایت از تولید داخلی با برپایی سه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و ایجاد نمایشگاه دائمی دسترنج در جوار کانون جوانان بسیج از دیگر برنامه‌های بسیج و سپاه در حوزه اشتغال زایی است.
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به خدمات امنیتی و نیاز جامعه در این بخش گفت: در قالب گردان‌های بیت المقدس و امام حسین (ع) آمادگی دفاع از حوادث و بحران‌ها و کمک را دارند و اشراف اطلاعاتی خوبی بر مسائل شهرستان داریم و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.
وی با اشاره به برنامه جدید سازمان بسیج در حوزه امنیت گفت: اجرای گشت بسیجی محله محور که از ۵ آذر با هدف ایجابی در سطح شهرستان در راستای بالابردن سطح امنیت مردم اجرا می‌شود.
دامغانی با اشاره به آموزش هزار نفر در راستای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان اضافه کرد: حدود ۴۰ تیم تذکر لسانی از ابتدای سال بکارگیری شده اند که در جغرافیای هدف مشخص شده فعالیت می‌کنند و بازخورد مناسبی نیز داشته است.
وی با اشاره به تشکیل ۷۰ حلقه صالحین در حوزه تربیتی بسیج تصریح کرد: تلاش داریم تا با این فعالیت‌ها در سطح شهرستان به رشد و بالندگی جامعه کمک کنیم و به اهداف بسیج در راستای فرمان امام راحل در تشکیل آن برسیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها