جشنواره ورزشی بومی محلی به مناسبت هفته بسیج با عنوان "یک روز با نشاط" در سمنان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۶۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

زهرافخار فرمانده حوزه حضرت زینب(س) سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری در سمنان اظهار کرد: این جشنواره با عنوان یک روز با نشاط همراه با برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی با حضور کارآفرینان اقتصاد مقاومتی و باهمکاری خوزه حضرت زینب(س) و اداره ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در دوبخش دال پلان بصورت خانوادگی، طناب کشی، هفت سنگ وپرتاب توپ و همچنین بخش دوم شامل ایستگاه نقاشی با موضوع جشنواره بومی ومحلی برای همه سنین،حلقه زنی،یه قول دو قول برگزار می شود؛ علاقمندان می توانند برای حضور در این جشنواره تا 30آبان به آدرس سمنان،بلوارمدرس شهرک تعاون کانون های فرهنگی هنری محمدرسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) صبح ها از ساعت 9تا11:30 وعصرها 16تا19 مراجعه کنند.

فرمانده حوزه حضرت زینب(س)سمنان زمان برگزاری این جشنواره را چهارم آذرماه ساعت14 اعلام کرد و خاطرنشان کرد: محل برگزاری مسابقات میدان امام خمینی(ره) سالن ورزشی توس است.

به گفته  فخار،این برنامه با همکاری تیم فضای مجازی قافله کانون های فرهنگی هنری محمدرسول الله (ص)، حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (سلام الله علیها) و هئیت ورزشی روستایی بازی بومی ومحلی اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان برگزار می شود.

وی تصریح کرد:  ترغیب جوانان به روی آوردن به ورزش‌های بومی نه تنها سبب فراموش نشدن بازی‌های سنتی در نسل‌های آینده می‌شود بلکه با این روش ریشه و تبار بازی‌های بومی و محلی حفظ خواهد شد.

 فرمانده حوزه حضرت زینب(س) سمنان ورزش‌های روستایی و بومی محلی را به دلیل ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان روستایی بسیار مهم دانست و افزود: احیای بازی‌های سنتی هر منطقه باعث افزایش اخلاق اسلامی و دینی و همچنین به کار‌گیری تمام حواس پنجگانه بدن به خصوص شنیداری و بینایی دارای اهمیت است.

 وی درادامه بازی های بومی محلی را نیازمند هدف‌گذاری کلی با نگاه راهبردی و توجه مسئولان دانست.

 فخاز با بیان اینکه بازی های بومی و محلی در روستاها نه تنها به عنوان یک ورزش بلکه نماد فرهنگی و اجتماعی آن منطقه به شمار می روند، اضافه کرد: وقتی به آواها و نواها و نوع اجرای این بازی ها به خوبی نگاه می شود، نشان می دهد که همه این بازی ها ما را در رسیدن به هدف اجتماعی والا رهنمون می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها