سرهنگ پاسدار دامغانی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان شاهرود گفت: در هفته بسیج قریب به ۳۵۰ برنامه در سطح شهرستان شاهرود اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۰۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات کانون جوانان بسیج شاهرود در سخنانی با بیان اینکه تلاش ما در بسیج ایجاد روحیه نشاط و خودباوری در مردم است اظهار کرد: ایجاد حس مسئولیت پذیری و ایجاد حساسیت در مسئولین برای برطرف نمودن مشکلات مردم توسط بسیج ایجاد می‌شود و ما در این راه تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به شعار محوری هفته بسیج (بسیج نماد مردم سالاری دینی) افزود: این هفته از ۲۹ آبان تا ۵ آذر ماه برگزار می‌شود و هدف عمده تبیین نقش جایگاه بسیج در دفاع همه جانبه، جهاد فرهنگی، تولید علم و نهضت خدمت رسانی است.
دامغانی خاطرنشان کرد: رویکرد‌ها و سیاست‌ها مسجدمحوری است و فعالیت‌ها باید کمک به مساجد باید و نقش اصلی را باید مسجد ایفا کند و فعالیت‌های اقشار بسیج و حوزه‌های محلات در این راستاست و نمایش اقتدار و آمادگی دفاعی همه جانبه بسیج و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و خدمات رسانی و اولویت‌های هفته بسیج و سیاست کاری است.
وی با بیان اینکه ۳۴۳ برنامه در مجموع رده‌های بسیج برنامه ریزی کرده ایم گفت: ۲۲ برنامه شاخص پیش بینی شده است و فضاسازی شهرستان نیز با هماهنگی شهرداری شاهرود بعد از شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: بزرگداشت هفته بسیج با اجرای نشست‌های بصیرتی، ایستگاه صلواتی، پیاده روی شبانه، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، مسابقات ورزشی و فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا و اجرای برنامه آبروی محله و برنامه‌های دیگر برگزار می‌گردد.
وی با اشاره به برنامه‌های شاخص گفت: در روز ۲۹ آبان دیدار با امام جمعه شهرستان و علما را داریم که با توجه به اینکه امام جمعه رئیس مجمع بسیج شهرستان است این دیدار دارای اهمیت است و در روز دوم پیاده روی خواهران بسیجی را از مدرسه قلعه تا آبشار و جاده سلامتی و حرم شهدای گمنام و گردهمایی بسیجیان منطقه زیراستاق شاهرود در روستای دیزج را داریم و گردهمایی نوجوانان بسیجی در کلاته خیج در اول آذرماه است.
وی با اشاره به اعزام دو کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر به استعداد ۴۸۰ نفر افزود: در تاریخ‌ها اول و پنجم آذرماه دوکاروان راهیان نور دانش آموزی دختران را به استعداد هر کاروان ۲۴۰ نفر داریم و رژه موتورسواری در سطح شهر و حضور در گلزار شهدا و غبارروبی با حضور مسئولین شهرستان اجرا می‌شود.
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به برنامه جشنواره فلفل در احمد آباد بیارجمند عنوان کرد: این جشنواره اولین بار اجرا می‌شود و تجلیل از کشاورزان برتر در زمینه فلفل و اجرای بازی‌های بومی و محلی را نیز داریم.
وی با اشاره به پخش مستقیم دعای ندبه از شبکه استانی و شما در هفته بسیج بیان کرد: روز جمعه ۳ آذرماه به همت هیئت رزمندگان اسلام دعای ندبه از مسجد ابوالفضل باغزندان به مناسبت هفته بسیج پخش زنده رسانه‌ای است و اختتامیه جشنواره استانی آیینی بسیج در فرهنگسرای مهر شاهرود برگزار می‌گردد.
اجرای قریب به ۳۵۰ برنامه در هفته بسیج شهرستان شاهرود
دامغانی افزود: همایش پیشکسوتان و فرماندهان بسیج ادارات شهرستان در حرم شهدای گمنام در ۴ آذر ماه و برگزاری مراسم تجلیل از دست اندرکاران برنامه حوضچه آرامش در ۷ آذر ماه در کانون بسیج و برگزاری مسابقه فرمانده در جهت آمادگی بسیجیان و جوانان شهرستان در هفته بسیج در سپاه شاهرود اجرا می‌گردد.
وی با بیان اینکه سه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان برپا می‌شود خاطر نشان کرد: ویزیت رایگان مردم در روز ۵ آذر و بسیجیان در طول هفته بسیج در درمانگاه رضوی شاهرود و اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم در طول هفته بسیج از دیگر برنامه هاست.
دامغانی تصریح کرد: افتتاح ۹ پایگاه بسیج در ادارات و محلات و جامعه زنان و دانش آموزی و برگزاری همایش اقتدار ۵ آذر و حضور حداکثری بسیجیان از دیگر برنامه‌ها در این هفته است.
وی با اشاره به اعزام اولین محموله کمک‌های مردمی بسیج شهرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: جغرافیای هدف استان سمنان ۷ روستای کرمانشاه است که در حوزه‌های مختلف کمک رسانی می‌شوند و این کمک‌ها نیز برای این مناطق صرف و هزینه خواهد شد.
فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: مجموعه بسیج و سپاه فوف توان تلاش می‌کند و در این بین بی مهری‌ها می‌شود که نوعی خودزنی است چرا که مردم ما قدرشناس هستند، اما برخی مغرض هستند و ما با آن‌ها کاری نداریم و تلاش خود را می‌کنیم.
وی با اشاره به ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال زایی بسیج گفت: با توجه به تغییر رویکرد بسیج در موضوع اشتغالزایی در ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و دخالت مستقیم مردم در این زمینه هشت نقطه در شهرستان برنامه ریزی شده که در آینده این تلاش‌ها به ثمر خواهد رسید و گزارش خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها