توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی؛

جلسات شعر «گونش کولگه سینده» برگزار می شود

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از راه اندازی و برگزاری جلسات هفتگی شعر ترکی آیینی و انقلاب در حوزه هنری استان با عنوان «گونش کولگه سینده» خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۰۹
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، جواد کریم نژاد با اعلام این خبر گفت: در جلسات هفتگی شعر ترکی آیینی و انقلاب که با عنوان « گونش کولگه سینده» برگزار می شود، شاعران آیینی و انقلابی تبریز به ویژه شاعران نسل جوان حضور خواهند داشت.

وی افزود: شعر انقلاب به تعبیر رهبر ادیب و فرزانه انقلاب، «شعری است در خدمت عدالت و انسانیت، وحدت و رفعت ملی و پیشرفت همه جانبه انسان سازی به معنی واقعی کلمه.» و بی تردید برگزاری جلسات متعدد در حوزه شعر انقلاب و تقویت بنیان های آن در همه ابعاد، تلاش برای حمایت از این ثروت معنوی است.

کریم نژاد هدف از برگزاری جلسات هفتگی شعر ترکی آیینی و انقلابی گونش کولگه سینده را تصویرسازی و مضمون پردازی حماسی در شعر انقلاب اسلامی به زبان ترکی آذربایجانی، بازتاب حماسی رخدادهای زمینه ساز انقلاب اسلامی همچون حماسه 29 بهمن تبریز، شهادت، ظلم ستیزی، حضور در جریان های روز نظیر جبهه مقاومت اسلامی، مبارزان و مقاومت مردم فلسطین، یمن و ... و همچنین به موضوعات آیینی و نهضت عاشورا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ادبیات ترکی از لحاظ غنای ادبی مفاهیم عاشورایی، غنی می باشد، خاطر نشان کرد: عاشورا از غنی ترین منابع شیعه است و می توان از ابعاد مختلفی چون ایثار، شهادت، اسارت، حماسه، عزت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم، به آن پرداخت. تا آنجا که تاثیر آن را بر شعر انقلاب اسلامی نیز می توان درک کرد.

کریم نژاد با اشاره به اینکه هنرمندان متعهد و ارزشی، امروزه باید جریان ساز باشند، گفت: بر همین اساس جلسات هفتگی شعر ترکی آیینی و انقلابی « گونش کولگه سینده» به جریانات و اتفاقات روز سیاسی و اجتماعی و نیز اقدام به موقع حوزه هنری استان به زبان شعر و ادبیات در پرداختن به مسائل منطقه ای واکنش سریع و موثری از خود نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: جلسات هفتگی شعر ترکی آیینی و انقلاب؛ « گونش کولگه سینده» دوشنبه های هر هفته راس ساعت 17 در سالن جلسات حوزه هنری استان برگزار می شود.

وی یكی از ویژگی های برگزاری جلسات شعر ترکی آیینی و انقلاب را تولید شعرهای آیینی و انقلابی توسط شاعران جوان عنوان کرد.

کریم نژاد با بیان اینکه حضور برای علاقمندان در این جلسات آزاد است، گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات از برنامه های وحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان می توانند به نشانی تبریز، مابین چهارراه شریعتی و مصلی، مجموعه فرهنگی هنری سینما قدس مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 35552557 تماس بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار