به همت بسیجیان پایگاه حضرت ام البنین (س) از توابع حوزه ی 220 حضرت هاجر (س) رجایی شهر ویژه‌برنامه‌های روزهای پایانی ماه صفر در باغ ایرانیان گوهردشت برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۱۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مراسم عزاداری روزهای پایانی صفر با سخنرانی سرکار خانم مصیبی با موضوعیت زهد و جایگاه آن در حکمت اسلامی در باغ  ایرانیان گوهردشت برگزار شد.

 

مراسم عزاداری روزهای پایانی صفر در باغ  ایرانیان گوهردشت برگزار شد

 

سخنران سرکار خانم مصیبی بعد از بیان اهمیت دعا و تاکید بر آن در احادیث اسلامی،به موضوع زهد و تفاوت دیدگاه مسیحیت و اسلام در  این رابطه پرداخته و اشاره کردند که برخلاف آیین مسیحیت ترک دنیا و محروم کردن خود از نعمتهای دنیوی به شدت در اسلام نکوهش شده است .

ایشان همچنین اشاره داشتند که : « قناعت و میانه روی از صفات مومن است ،به فرمایش مولای متقیان علی (ع) زهد در اسلام به معنای دوری از تجمل گرایی و اهتمام بر انفاق در راه رضای خداست.»

وی در جایی دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان گرانمایه امیرالمومنین حضرت علی (ع) از کتاب نهج البلاغه قرائت کردند : « امام علی (ع) درباره زاهدان می فرمایند: خوشا به حال زاهدان در دنیا که راغب در آخرتند همان ها که زمین را فرش و خاک آن را بستر و آبش را نوشیدنی گوارای خود قرار میدهند. »

لازم به ذکر است در این مراسم قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا و عزاداری برای سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) نیز انجام گرفت و در آخر از مهمانان حسینی پذیرایی به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها