رئیس سازمان بسیج مهندسین البرز گفت: بازسازی و آواربرداری ۵ روستا سرپل ذهاب به سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز واگذار شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۲۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، فیروز زارع  رئیس سازمان بسیج مهندسین البرز با بیان اینکه سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز معین 5 روستای زلزله زده سرپل ذهاب است، اظهار داشت: روستاهای تپانی قدیم، تپانی جدید، الیاس احمد، الیاس خلیفه و مجموعه نوشیروان، قلعه واری و قلعه بهادری برعهده تیم سازندگی و مهندسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز برای بازسازی و آواربرداری گذاشته شده است.

بازسازی و آواربرداری ۵ روستای سرپل ذهاب به سپاه البرز واگذار شد

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان البرز با اشاره به اینکه کارشناسان نظام مهندسی استان البرز نیز در کارهای مهندسی با سپاه همکاری دارند، افزود: آواربرداری و توزیع اقلام در این روستاها به خوبی انجام شد و امنیت روانی در این مناطق برقرار است.

وی با بیان اینکه تقریبا آب و برق 5 روستا‌ وصل شده است، عنوان کرد: سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز اولین اسکان موقت با طراحی ساخت کانکس‌های 3 در 4 را به صورت سوئیتی انجام داده است.

فیروز زارع با اشاره به اینکه 28 کانکس اسکان موقت به صورت u شکل برای زلزله زدگان این روستاها به‌کارگیری می‌شود, گفت: از 79 نفر خانوار تپانی قدیم در مرحله اول 28 خانواده سازماندهی شده و برای اسکان موقت نیازمند زمین مناسبی از نظر راه مواصلاتی، آب و برق هستیم.

وی با بیان اینکه از امروز نصب کانکس‌های اسکان موقت روستاهای معین البرز آغاز می‌شود، اضافه کرد: شناسایی در منطقه انجام شده و با تصمیم مردم روستای تپانی سایت اسکان روستا به منطقه نوبهار منتقل می‌شود که مکان مناسبی برای روستاسازی جدید است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان البرز با تقدیر از مردم استان البرز که کمک‌های بسیار خوبی را به مناطق زلزله زده انجام دادند‌، بیان کرد: اقلامی که برای بازسازی روستاها برای این مناطق نیاز است شامل شیرآلات بهداشتی، لوله، سیم کلاف برق، کلید پریز، دوش‌های آب‌رسانی، رول‌های پلاستیکی و داربست فلزی است.

وی تصریح کرد: دو هزار و 300 نفر جمعیت این 5 روستا است و روستای تپانی قدیم با 15 فوتی بیشتری تلفات را در روستاها داشته است و این روستاها با بیشترین تخریب و آوار همراه است.

زارع خاطرنشان کرد: در لوازم گرمایشی کمبود وجود دارد و برای بازسازی این مناطق بنیاد مسکن با بسیج سازندگی و مهندسین جلساتی را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: تیم فنی و مهندسی قوی از استان البرز در منطقه زلزله زده حضور دارد ولی در منطقه سرپل ذهاب تیم مهندسی هنوز به صورت جامع مستقر نشده است.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها