خبرهای داغ:
آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد

راز پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: رمز پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی این بود که مسائل فرهنگی با مسائل نظامی گره زده شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۴۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای عالی کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان قم با اشاره به سخن امام علی(ع) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این امام معصوم به مردم فرمود من شما را به کاری دعوت نمی‌کنم مگر اینکه خودم آن را انجام بدهم، همچنین شما را از کاری نهی نمی‌کنم، مگر اینکه خودم در ابتدا آن کار را ترک کنم.

وی ادامه داد: تعداد زیاد شهدای روحانیت در مقایسه با تعداد کل روحانیون پیروی از سخنان امام علی(ع) است، تعداد شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس بیشتر از اقشار دیگر بود، روحانیون در این دوران پیشگام بودند و حضورشان در جبهه‌های جنگ تحمیلی اثرات زیادی داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حضور چشمگیر روحانیون در دوران مقدس و تعداد زیاد شهدای این قشر، دهان بدگویان را بست، اسلام مساله نظامی را با مساله فرهنگی گره زده است و رمز پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی این بود که مسائل فرهنگی با مسائل نظامی گره زده شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به راز پیروزی یک ارتش در جنگ اظهار کرد: در فرهنگ‌های مادی هم می‌گویند که سرباز برای پیروزی باید روحیه داشته باشد، رمز پیروزی ما در دوران مقدس توجه به مسائل فرهنگی در کنار مسائل رزمی بود، دشمن هم در مقابل به دنبال متزلزل کردن اعتقادات مردم است.

وی ادامه داد: دلیل پیروزی حزب‌الله لبنان به عنوان یک جمعیت کوچک در جنگ 33 روزه گره خوردن مسائل اعتقادی با مسائل رزمی بود و اسرائیل نیز از این مساله می‌ترسد، در دوران جنگ تحمیلی فرهنگ اسلامی به رزمندگان رسید و این مساله رمز موفقیت رزمندگان بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: سلاحی که کشورمان دارد، همین فرهنگ اسلامی است که باید آن را حفظ کنیم، برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا موجب می‌شود که گره خوردن مسائل فرهنگی به مسائل رزمی محکم تر شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان اظهار کرد: باید این فرهنگ به نسل جوان انتقال پیدا کند تا نظام جمهوری اسلامی باقی بماند، تجربه تشکیل الحشد الشعبی در عراق الگوگیری از دفاع مقدس بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که یادواره‌های شهدا در آینده نیز در کشور برگزار شود تا نسل آینده از تجربیات دفاع مقدس بهره مند و نظام جمهوری اسلامی ایران روز به روز تقویت شود.

ارسال نظرات