خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه تهران:

هر که با دین خدا بازی کند عذاب سخت نصیبش خواهد شد/ایمان به پست مقام و موقعیت اجتماعی نیست

حجت الاسلام دکتر احمدی در یادواره شهدا محله نواب صفوی شاهرود گفت: کسی که حب الله دارد با دین بازی نمی‌کند و کسی که بر دین سوار شدند می‌خواهند دنیای خود را آباد کنند و خدا با آن‌ها به شدید‌ترین نحو برخورد می‌کند.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۶۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
هر که با دین خدا بازی کند عذاب سخت نصیبش خواهد شد/ایمان به پست مقام و موقعیت اجتماعی نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام مجید احمدی در یادواره شهدای محله نواب صفوی شاهرود که به همت پایگاه شهید نواب صفوی حوزه بسیج مساجد و محلات علی ابن ابیطالب (ع) و هیئت رزمندگان اسلام در مسجد امیرالمومنین (ع) این شهر برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه اساس ایمان را پیامبر (ص) بر پنج قسم تقسیم فرمودند: اظهار کرد: قسمت اول آن اعتقادات همراه با تحصیل علم است که آن علم هم نقشه راه ائمه اطهار است و اعتقادات را باید از شاهرگ دین بگیریم که محمد و آل محمد (ص) هستند.
وی افزود: پیامبر اسلام دنیا را برای کسی که هیچ ندارد می‌داند و تاکید فرمودند: کسی که عقل ندارد مل دنیا جمع می‌کند و این را پیامبر به فرشته‌ای فرمود که برای ایشان کلید گنج‌های زمین و آسمان را آورده بود.
احمدی با اشاره به هفت مدال حقیقت برتری پیامبر بر همه انبیا خاطر نشان کرد: مدال اول پیامبر این است که شریعت خود را در عمل برای همگان بیان می‌کند و راه و روش او اعتقادات و ایمان را در بر می‌گیرد و پیامبر اسلام است که حتی ترک اولا هم نکرده است.
وی افزود: مدال دوم پیامبر این است که راه و روش او صحیح است و انحرافی ندارد و مدال سوم پیامبر این است که همواره در مدار حقیقت بوده و حل ایشان حقیقت محض است و مدال چهارم، معرفت است که گران‌ترین اموال ایشان است و مدال پنجم اشتیاق به پروردگار است کهموتور محرکه و مرکب حرکت ایشان است.
استاد حوزه و دانشگاه تهران تصریح کرد: مدال ششم پیامبر خوف و ترس ایشان از خداست و خدا رفیق ایشان است و مدال هفتم ایشان گدایی در خانه خداست که با این هفت مدال همه انبیا زیر پای ایشان هستند و بر سایر انبیا برتری دارند.
وی ادامه داد: کسی که حب الله دارد با دین بازی نمی‌کند و کسی که بر دین سوار شدند می‌خواهند دنیای خود را آباد کنند و خدا با آن‌ها به شدید‌ترین نحو برخورد می‌کند.
احمدی با اشاره به سخن مولا علی (ع) در نهج البلاغه گفت: عشق با خدا آتش است و این آتش عشق خدا به هیچ چیز نمی‌شود مگر که او را می‌سوزاند و در خود ذوب می‌کند و این ایمان است که تا درست نشود جهاد هم مورد قبول نیست.
هر که با دین خدا بازی کند عذاب سخت نصیبش خواهد شد/ایمان به پست مقام و موقعیت اجتماعی نیست
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام به تمام گفته‌های خود عمل فرمودند: به دو نمونه تاریخی در باب نزدیکی و دوری از خدا اشاره کرد و گفت: علی ابن حمزه بطائنی اعلم فقه و حدیث و نمایند تام الاختیار امام صادق و امام کاظم (ع) بود، اما بعد از شهادت امام موسی بن جعفر در جواب مردم که امام بعد را می‌پرسیدند سکوت کرد و نفس او سبب شد تا در آتش گرفتار آید.
استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: با این مثال روشن است که ایمان به پست و مقام و عزت و احترام و منصب نیست و باید بسیار مراقب بود که شیطان نفس همیشه در کمینگاه است تا انسان را به انحراف و نابودی بکشاند.
وی با اشاره به محمد بن ابی عمیره گفت: این فرد تاجر بازار و پارچه فروش و شاگرد مکتب امام صادق بود و مرید ایشان بوده و ماموران خلیفه او را گرفتند و شکنجه کردند تا یاران خاص امام را لو دهد که از جمله آن‌ها علی ابن حمزه بطائنی بود، اما وی این کار را نکرد و به حد مرگ شکنجه و او را آزاد کردند.
احمدی عنوان کرد: او بعد از آزادی با اینکه تمام اموال او غارت شده بود و خانواده اش هم او را ترک کرده بودند، تمام سخنان امام صادق (ع) را در سینه محفوظ کرده و بدان عمل کرده بود و امروز تمام علما و فق‌ها وقتی در حدیث به اسم او می‌رسند از نظر سند حدیث را صد در صد صحیح می‌دانند و ناقل قبل از او توجه ندارند و این ایمان و ماندگاری در دین است که خدا اینگونه مزد می‌دهد.
در این مراسم مداح اهل بیت (ع) جانباز مدافع حرم محسن مریدیان به مرثیه خوانی در وصف پیامبر و امام مجتبی وامام رضا (ع) پرداخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها