آن دسته از شاهزادگان سعودی که بازداشت شده‌اند تحت شکنجه نیستند اما به منظور فاش کردن حساب های بانکی خود تحت فشار روانی و بازجویی شدید قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۷۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آن دسته از شاهزادگان و امیران سعودی که در بازداشت به سر می برند، تحت شکنجه قرار ندارند اما به منظور فاش کردن حساب های بانکی خود در خارج از عربستان، تحت فشار روانی شدید و بازجویی از سوی مزدوران خارجی قرار دارند اما معاونان این شاهزادگان و تاجران بازداشت شده، سخت شکنجه شدند.

منابع آگاه از وضعیت شاهزادگان بازداشت شده در این باره گفتند، برخلاف مقاله هایی که منابع خارجی در مورد شکنجه شاهزادگان بازداشت شده از جمله متعب بن عبدالله و یا تلاش ولید بن طلال برای خودکشی منتشر می شود، چنین مواردی ثبت نشده است.

بازجویی زیر فشار روانی و ساعت ها بی خوابی

این منابع تاکید کردند، شاهزادگان بازداشت شده بدون اینکه ساعت های طولانی امکان خواب و استراحت داشته باشند، تحت بازجویی های وحشتناک و فشار روانی قرار گرفتند تا به تنگ آمده و حساب های بانکی خود خارج از عربستان و نیز برخی شرکت هایی را مالک آن هستند اما به اسم دیگران در عربستان و خارج از آن ثبت شده است، برملا کنند.

همچنین بخشی از این بازجویی ها در مورد مخالفت آنان با پادشاهی بن سلمان بود و اینکه آیا توطئه ای علیه او در جریان است یا خیر؟

منابع مزبور همچنین فاش کردند، شکنجه شدید شامل تاجران و معاونان شاهزاگان بوده است که مسئولیت حساب های بانکی شاهزادگان را برعهده داشته و اسرار آنان را می دانند.

در این میان روزنامه های سعودی و بین المللی از بازداشت شاهزادگان و تاجران خبر داده بودند و هیچ یک از این روزنامه ها به بازداشت معاونان آنان که برخی تابعیت غیرسعودی داشته و لبنانی، مصری، پاکستانی وفلسطینی هستند، اشاره ای نکردند.

این در حالی است که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از دو هفته پیش فرمان موجی از دستگیری ها را صادر کرد که در تاریخ معاصر عربستان بی سابقه است و در جریان آن شاهزادگان بلندپایه که برخی نامزد پادشاهی بودند و نیز تعدادی از تاجران و وزیران سابق و صدها نفر از معاونان آنان دستگیر شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها