فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: سال گذشته 10 خانه محروم توسط سپاه شهرستان اراک افتتاح شد و امسال نیز از 20 باب خانه محروم که در دست اجرا است 15 خانه آماده بهره‌برداری و تحویل به عزیزان همشهری است.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۰۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان گفت: امروز پس از بعد از گذشت نزدیک به 4 دهه از صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج، این نهاد انقلابی و مردمی با صلابت و قدرت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی حضوری پر رنگ داشته و الگویی برای دیگر ملت‌های جهان تبدیل شده است.

وی افزود: امروز بسیج به واژه تاثیر گذار در بین مردم و مسئولین تبدیل شده است و در هر عرصه‌ای که نیاز به حضور، تلاش و مجاهدت در راه آرمان‌ها و ارزش‌ها باشد نام این واژه را می‌شنویم و در عمل نیز شاهدیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اهداف شکل‌گیری انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیج با هدف دفاع از انقلاب، اسلام و امنیت کشور تشکیل شد و در این مسیر تاکنون با قوت پیش می‌رود.

پاسدار رضایی بسیج را نسخه‌ای شفابخش برای رفع مشکلات جامعه دانست و گفت: به مناسبت هفته بسیج در شهرستان اراک 300 عنوان برنامه توسط حوزه‌ها، اقشار و پایگاه‌های مقاومت در سطح شهرستان اراک اجرایی می‌شود.

وی شعار نخستین روز از هفته بسیج با نام "بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی" مطرح و بیان کرد: افتتاح 10 پروژه عمرانی با اعتبار 500 میلیون تومان و اشتغال‌زایی برای 50 نفر در روستاهای هزاوه، نوازن و ایبک‌آباد مهم‌ترین برنامه اجرایی در این روز است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک خدمات‌رسانی را از جمله وظایف مهم بسیج دانست و تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی شامل افتتاح 15 باب خانه محروم از جمله برنامه‌های دومین روز این هفته در اراک است. سال گذشته 10 خانه محروم توسط سپاه شهرستان اراک افتتاح شد و امسال نیز از 20 باب خانه محروم که در دست اجرا است 15 خانه آماده بهره‌برداری و تحویل به عزیزان همشهری است.

پاسدار رضایی ویزیت رایگان در سطح مساجد شهر اراک، نشست های روشنگری، همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و گلبار قبور مطهر شهدا، دیدار جمعی از بسیجیان با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مسابقات ورزشی، فرهنگی، یادوارهای شهدا از جمله شهدای فرهنگی، یادواره سرلشکر شهید رحیم آنجفی، برگزاری اجتماع بسیجیان تحت عنوان شکوه مقاومت با سخنرانی سردار «فدوی» و آغاز به‌کار گشت‌های محله محور بخشی از برنامه‌های اجرایی در طول هفته بسیج در اراک است.

وی با اشاره به نقش مسجد به عنوان پایگاه‌های مردمی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب گفت: متاسفانه نقش پررنگی را که مساجد در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشته‌اند امروز به فراموشی سپرده‌ایم و اهمیت و جایگاه مساجد در جامعه ما کم رنگ شده است در تلاش هستیم که در برنامه‌های هفته بسیج نگاه ویژه‌ای به بحث مساجد داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد، ویزیت رایگان در سطح مساجد شهر اراک، نشست‌های روشنگری و برگزاری همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت عمده برنامه‌ها با محوریت مساجد و به منظور تقویت مساجد به عنوان پایگاه‌های مردمی است.

پاسدار رضایی افتتاح سالن پینت‌بال شهرستان اراک، مسابقه تیراندازی، میقات صالحین، اعزام کلینیک سایر دامپزشکی به روستاها، برگزاری همایش فعالان اقتصادی و برگزاری همایش کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات