واقفین نباید تک بعدی وقف کنند و قسمتی را ازاد بگذارند تا که در مواقع ضروری از ان در جاهایی که دولت توان کمک نداره بتوان استفاده کرد.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۱۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، ضمن تسلیت جان باختن عده ایی از هم وطنان در کرمانشاه و اروزی صبر برای بازماندگان از افرادی که از مال خود گذشتند تا نیازمندان از این اموال استفاده کنند، قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه بحث وقف از ایران باستان و ائمه ما وجود داشته و به ما رسیده است، گفت:   رسول اکرم (ص) نخستین واقف دین اسلام هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر سال در دهه وقف که از تاریخ 25 تا 4 اذر است، برنانه ای مختلفی پیش بینی می شود، افزود: برگزاری همایش بزرگ علما و حوزه علمیه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان، دیدار با استاندار، برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم از برنامه هایی است که که در دهه وقف برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 2 هزار و 769 موقوفه با بیش از 28 هزار رقبه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: واقفین نباید تک بعدی وقف کنند و قسمتی را ازاد بگذارند تا که در مواقع ضروری از ان در جاهایی که دولت توان  کمک نداره بتوان استفاده کرد.

جنتی با اشاره به اینکه از 47 بقعه در استان زنجان، طرح عمرانی 20 امامزاده به پایان رسیده است، افزود: در روز های آتی مسجد سید ابراهیم هم تکمیل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اوقاف از پایان‌نامه‌های تحصیلی حمایت می کند، گفت: اوقاف از پایان‌نامه‌های تحصیلی که بر اساس پایه‌های تحصیلی، پرداخت می‌شود.

 

 

ارسال نظرات