خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: مردم نوع دوست نهاوندی تاکنون 10 ميليارد و 980 ميليون ريال هدايای غيرنقدی خود را در قالب 82 وسيله نقليه سبک و سنگين به مناطق زلزله زده ارسال کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۴۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

کمک 10 ميليارد ريالی مردم نهاوند به مناطق زلزله‌زدهبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، کریم حمیدوند در ستاد بحران این شهرستان با اشاره به وضعیت زلزله در استان کرمانشاه بیان داشت: باید در مناطقی که بحران رخ می دهد به جای پخش چادر در این مکان‌ها برای حادثه دیدگان چادر برپا کنیم و منطقه ای برای انتقال حادثه دیدگان در نظر بگیریم تا رسیدگی بهتر و سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مرجع رسمی جمع‌آوری توزیع منطق زلزله زده هلال احمر و بسیج است، گفت: کمک‌های جمع آوری شده باید به مراجع قانونی و قابل قبول سپرده شود و در منطقه بحران زده نیز به کسانی که وظیفه رسمی دارند، داده شود تا بتوانند بین همگان طبق آمار مشخص تقسیم کنند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: اصلی ترین مشکل در خصوص تقسیم کمک های مردمی توسط خود مردم این است که زمان تقسیم اقلام اطلاعی از نحوه تقسیم و اینکه کجا تقسیم شده ندارند برای همین بهتر است نهادها این کار را انجام دهند تا عدالت رعایت شود.

وی گفت: از آنجایی که نهاوند در منطقه زلزله خیز قرار دارد باید انبارهای تخلیه شده با پیگیری مسئولین زودتر پر شوند.

حمیدوند یادآور شد: همچنین مصوب کردیم که از طریق مدیریت بحران اداراتی مقاوم سازی شوند چراکه در صورت بروز حادثه اگر ادارات شهرستان سرپا باشند، می‌توانند نبض شهر را به دست گرفته و نگذارند اوضاع بحرانی شود.

وی در ادامه گفت: توزیع چادر بین آسیب دیدگان باعث بی نظمی و اشتباه است، بنابراین ما باید مکان‎هایی را داشته باشیم که مستقیما چادرها در آن مکان برپا شده باشد و شهرها و استان های معین هم وارد عمل شده و بعداز برپایی چادرها مردم به آن قسمت انتقال داده شوند.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: شهرستان نهاوند بر روی گسل زلزله قرار دارد، بنابراین بايد دستگاه‌های مرتبط با بحران از همين امروز، بحران را برای خود شبيه سازی کرده و تصور کنند اگر اتفاقی رخ می‌داد بايد چه کاری می‌کردند و چه برنامه‌ريزی‌هايی مرتبط با دستگاه خود، همشهري‌ها و خانواده خود انجام دهند .

وی افزود: با توجه به اتفاقات اخير بايد آمادگی کامل داشته باشيد تا در شرايط بحرانی بتوانيد حادثه را کنترل و مديريت کنيد و مکانی در شهر نيز برای موقع خطر در نظر بگيريم تا اگر اتفاقی رخ داد، سريع بتوانيم حادثه ديدگان و مجروحين را برای رسيدگی به آنجا منتقل کنيم.

حميدوند عنون کرد: مردم نوع دوست نهاوندی تاکنون 10 ميليارد و 980 ميليون ريال هدايای غيرنقدی خود را در قالب 82 وسيله نقليه سبک و سنگين به مناطق زلزله زده ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات