سید ساجد یعقوبی
در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد:
نشست اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه با موضوع بین المللی سازی آموزش عالی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۵۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

نشست اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،گودرز صادقی رئیس نشست اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه چند سالی است که تاسیس شده است و طبق تصمیمات اتخاذ شده قرار است هر سال یکبار در یکی از کشورها برگزار شود.
وی با بیان اینکه امسال دومین نشست اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه برگزار می شود، تصریح کرد: اولین نشست در کشور قرقیزستان برگزار شد و 24 و 25 آبان ماه امسال هم ما در دانشگاه محقق اردبیلی میزبان نشست اتحادیه هستیم.
صادقی با بیان اینکه هر سال یک موضوع در نشست اتحادیه مورد بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: بین الملل سازی آموزش عالی موضوع امسال نشست اتحادیه است و اعضای اتحادیه در این مورد به بحث و گفتگو می پردازند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: 40 نفر از روسا و مسئولان دانشگاه های عضو اتحادیه از 7 کشور در این نشست شرکت کرده اند.
صادقی اظهار کرد: از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مسئول ارتباطات علمی ایران و گرجستان انتخاب شده است به همین دلیل با هیات گرجستانی نشست جداگانه ای خواهیم داشت.
ناصر نصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه برای تعامل و همکاری بین المللی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها بهترین مراکزی هستند که می توانند علم را به معنای واقعی در خدمت ارزش های بشری قرار دهند، اظهار کرد: تمام رشته های علمی زمانی ارزشمند هستند که در خدمت ارزش های بشری قرار بگیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اگر علم فیزیک و ریاضی تهی از ارزش های انسانی باشد، تبدیل به موشکی برای نابودی انسان می شود، اظهار کرد: علم شیمی می تواند با بدل شدن به مواد مخدر ویرانگر شده یا با تبدیل شدن به دارویی در نقش حیات بخش خود را نشان دهد.
نصیری اظهار کرد: امروز بزرگترین معضل جوامع بشری ترویج خشونت و آتش افروزی است اما دانشگاهیان در حل این مساله می توانند مثمر ثمر واقع شوند.
دکتر محمد تقی آل ابراهیم رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر نشست اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه گفت: برگزاری این نشست ها موجب تقویت همکاری های بین المللی دانشگاه ها برای ارائه خدمات علمی به یکدیگر می شود.
وی با اشاره به ضرورت بین المللی سازی آموزش عالی تصریح کرد: در دانشگاه های تراز اول دنیا تعداد زیادی دانشجوی خارجی مشغول تحصیل هستند که این امر علاوه بر صدور علم و جذب نخبگان علمی موجب ارزآوری به آن کشورها می شود.
یادآور می شود در حاشیه نشست نمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس با استفاده از نقشه های اهدایی موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان و بنیاد ایرانشناسی اردبیل توسط موزه تاریخ علوم اردبیل و نمایشگاه معرفی دانشگاه های عضو اتحادیه برگزار شده و اعضای حاضر در نشست از موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کردند.

نشست اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه

.

ارسال نظرات
آخرین اخبار