خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بوکان:

دشمنان می خواهند در مسایل اعتقادی ما رخنه ایجاد کنند

فرمانده سپاه بوکان ضمن تسلیت به مناسبت مصیبت وارده بر اثر زلزله اظهار داشت: از خداوند منان می‌خواهیم که ما را در کم کردن آلام هموطنان یاری دهد و به مصیب زدگان صبر و به مصدومان سلامتی عطا کند.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۹۷
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده سپاه بوکان در مراسم بزرگداشت زنان شهیده شهرستان بوکان که در راستای کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت مصیبت وارده بر اثر زلزله اظهار داشت: از خداوند منان می‌خواهیم که ما را در کم کردن آلام هموطنان یاری دهد و به مصیب زدگان صبر و به مصدومان سلامتی عطا کند.

 

سرهنگ پاسدار طالب رحیمی افزود: ما باید از این حوادث عبرت بگیریم چون کسی از فردای خود خبر ندارد و اگر قرار است قدر همدیگر را بدانیم همین امروز قدر همدیگر را بدانیم و به فردا واگذارش نکنیم.

وی بیان کرد: خداوند انسان را دارای دو بعد مادی و معنوی آفریده و انسان مختار است که راه سعادت خود را انتخاب کند و می‌تواند انتخاب کند که بکشد و ظلم کند یا این که به مصدومان کمک کند و جان خود را در راه وطن و همنوعان خود بدهد.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: اگر ماشینی یا چیزی خراب شود آن را پیش سازنده‌اش می‌برند تا علت خرابی و نقص آن را پیدا کنند اما وقتی ما انسان‌ها خطایی می‌کنیم به پیش سازنده خود نمی‌رویم و به خود نمی‌آییم، چرا عده‌ای از فقیری دارند می‌میرند و عده‌ای از پرخوری دارند می‌میرند آیا نعوذ بالله خداوند عده‌ای را سرمایه دار آفریده و عده‌ای را فقیر،  یا این که ما خود را اغفال کرده‌ایم اما امروز در دنیا از همه چیز به جز خداوند خبر است و از رحمت و مهربانی خداوند پیزی گفته نمی‌شود.

فرمانده سپاه بوکان گفت: واقعیت این است که ما با مسلمانی خود رو راست نیستیم و باید تکلیف خود را مشخص کنیم و اگر مسلمان هستیم رفتار و گفتار و کردار و مدیریت ما باید بر اساس قرآن و سنت و منابع اسلامی باشد چرا زندگی ما پر از استرس و اضطراب شده است البته بیشتر بعد مادی مد نظر است چه آن‌هایی که دارند و چه آن‌های که ندارند چون زندگی بشری کلا مضطرب شده به طوری که به ۱۷ میلیون یمنی نمی‌گذارند آب برسد در ضایعه‌ای هم که در کشور ما به وجود آمده بی عدالتی وجود دارد که نباید وجود داشته باشد.

سرهنگ رحیمی افزود: پیشرفت دنیا در اسلام و توسط مسلمانان است اما ما در مدیریت دچار گرفتاری شده‌ایم و هیچ وقت منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح نداده‌ایم و همیشه دنبال منافع شخصی بوده‌ایم و ربطی به این مسئول و آن مسئول نداشته همه دنبال منافع شخصی بوده و همه دولت‌های این مملکت برخاسته از همین مردم هستند ولی از این قید رها شویم.

وی با بیان کشور ما از اول انقلاب اسلامی در محاصره اقتصادی است اظهار داشت: ما در تمامی جنبه‌هایی که نیاز اساسی داریم مانند فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در محاصره هستیم، دشمن به ما می‌گوید که در مورد موشک و فناوری موشکی مذاکره کنیم از خود که نمی‌گوید و این توان را در ما دیده است وباید بدانیم که آیا تولید پژو، پراید و پیکان مهمتر از تولید یک موشک است و یا سختر از تولید یک سانتریفیوژ است، می‌دانیم که این طوری نیست اما در بحث مادیات لنگ می‌زنیم چون منافع شخصی ما در آنجا دخیل است و مشخص است کالاهای قاچاقی که وارد کشور می‌شود اقتصاد این مملکت را فلج می‌کند.

سرهنگ رحیمی بیان کرد: وقتی پهبادهای ما در دنیا مقام چهارم را دارند نمی‌توانیم برای خود یک پیراهن تولید کنیم و باید غربی‌ها برای ما لباس‌هایی تولید کنند که هیچ سنخیتی با مسلمانی ما ندارد، پس با این وضعیت می‌خواهیم مسلمانی را به کجا ببریم، مشخص است که مشکل داریم.

فرمانده سپاه بوکان با اشاره به نقش زنان در جامعه تصریح کرد: اعتقاد همه ما بر این است که زنان در جامعه می‌توانند سازنده باشند چون هیچ مردی نمی‌تواند در جبهه مقاومت کند مگر این که همسرش مسئولیت او را بر عهده نگیرد و یقین داریم نقش زنان در جامعه بسیار بالاتر از مردان است و از نظر اعتقادی بسیار معتقدتر و مسلمان‌تر از آقایان هستند.

وی گفت: باید تفکر کنیم و فریب وسوسه دشمنان که فقط درصدد تفرقه افکنی میان مسلمانان هستند نخوریم چون می‌خواهد در مسایل اعتقادی ما رخنه ایجاد کند و با برتر نشان دادن قوم و یا مذهبی تنش ایجاد کند در حالی که در اسلام هیچ قوم و نژاد و مذهبی بر هم دیگر برتری ندارند، وقتی یک کتاب، یک خدا و یک پیامبر داریم چرا این همه اختلاف برای خود درست کنیم اگر ما این اختلافات جزئی را حل کنیم سیاست ما هم درست می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار