نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:
با توجه به امضای 180 نماینده مجلس شورای اسلامی جهت سؤال از رئیس جمهور، هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۸۹۴۹۴۵۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  دکتر علی وقفچی در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از هیئت رئیسه مجلس انتظار دارند با گذشت چهار ماه، این سؤال به رئیس جمهور ارجاع داده شود.

وی در ادامه به عدم موفقیت کشور در تجارت خارجی اشاره کرد و افزود: مترادف شدن مفهوم تجارت با واسطه ‌گری و دلالی از مشکلات عدیده کشور است  که و باید رویکردها را تغییر دهیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به موانع موجود در بخش ایجاد صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: برای یک فرآیند باید حلقه‌های مختلف در کنار هم قرار گیرند و یک زنجیر واحد را تشکیل دهند؛ اما در کشور ما این حلقه‌ها به هم متصل نیستند که باید موانع برطرف شود.

وقفچی با اشاره به عدم آمادگی برای مدیریت بحران در حوادث غیرمترقبه استان زنجان نداریم تصریح کرد: باید مصالح مدرن و مقاوم در برابر زلزله و البته ارزانتر در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و گفت: بر اساس قانون، وقتی یک چهارم نمایندگان در خواستی را امضا کردند رئیس مجلس باید در اسرع وقت موضوع مربوط را ارجاع دهد در حالی که 180 نماینده طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا کردند اما هنوز ارجاع نشده است.

وی ضمن ارزیابی ضعیف نقش نظارتی مجلس، نقش نمایندگان مجلس برای حمایت از قوانین موجود را مهمتر از قانون‌گذاری خواند و افزود: معتقدم مجلس باید نقش نظارتی خود را تقویت کند.

علی وقفچی با اشاره به آمارهای کاغذی مسئولان استان نسبت به قطب برق و الکترونیک  و آی تی گفت: حرفهای مسئولان در حد آمار است.

ارسال نظرات