مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اراک تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: کلام و شیوه زندگی امام رضا(ع) تجلی کامل سبک زندگی اسلامی است. دوری از مصرف‌گرایی، پرهیز از غیبت و تهمت، مردم‌داری، عدالت و دفاع از حقوق مردم از جمله بخش‌های آموزنده سیره امام رضا(ع) است که باید به آن توجه داشت.
کد خبر: ۸۹۴۹۴۶۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در مراسم عزاداری پاسداران و سربازان ولایتمدار سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک به مناسبت شهادت هشتمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت، حضرت علي‌ابن موسي الرضا(ع) گفت:نقش و جایگاه علمی امام رضا(ع) در جامعه عباسی تکمیل کننده مباحث، و استمرار دهنده سیاست علمی و فرهنگی بود که از دوره‌های امامان پیش از ایشان به ویژه امام محمدباقر(ع) به بعد در مدینه شروع شده بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: امام رضا(ع) با استفاده از فضایی که با اختلاف‌ات امین و مامون به وجود آمده بود، توانست آن مکتب علمی را که در زمان امامان پیشین وجود داشت را گسترش دهد و شاگردان زیادی تربیت کنند.

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: کلام و شیوه زندگی امام رضا(ع) تجلی کامل سبک زندگی اسلامی است. دوری از مصرف‌گرایی، پرهیز از غیبت و تهمت، مردم‌داری، عدالت و دفاع از حقوق مردم از جمله بخش‌های آموزنده سیره امام رضا(ع) است که باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) در جنگ بین جهل و علم به شهادت رسید، گفت: یکی از بدترین دسیسه‌های مأمون، به شهادت رساندن امام رضا(ع) بود. او به ‌ظاهر خود را متحد با امام رضا(ع) نشان می‌داد اما با گسترش روزافزون مقام و منزلت این امام همام در بین مردم، پایه‌های حکومت خود را درخطر دید و سرانجام مخفیانه تصمیم به مسموم کردن ایشان گرفت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: سیره عملی امام رضا(ع) الگویی برای رستگاری جامعه بشری است.

حجت‌الاسلام عبدی خاطرنشان کرد: مناظرات علمی متعددی که امام رضا(ع) در دوران عمر خود با اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان داشتند، شخصیت بزرگ و مقام والای علمی علی بن موسی الرضا(ع) را برای همگان در تاریخ روشن کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات