استاندار خراسان رضوی گفت:طبق آخرین آمار‌ها تاکنون ۳ میلیون و ۵۰ هزار زائر برای شرکت در مراسم شهادت حضرت رضا (ع) وارد مشهد مقدس شده اند.
کد خبر: ۸۹۴۹۵۰۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی اداره کل استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان بعدازظهر شنبه در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی به زائران پیاده توسط شورای هیئت‌های مذهبی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آخرین آمار‌ها تاکنون ۳ میلیون و ۵۰ هزار زائر برای شرکت در مراسم شهادت امام هشتم (ع) وارد مشهد شده اند.

وی افزود: از این تعداد ۳۵۰ هزار نفر را زائران پیاده تشکیل می‌دهند که هنوز تعدادی نیز در مسیر‌های منتهی به مشهد هستند و پیش بینی می‌شود تعداد زائران پیاده به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که در مجموع ۳ میلیون وپانصد هزار نفر در ایام شهادت امام رضا (ع) به مشهد سفر کرده و در مراسم معنوی این ایام شرکت کنند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی ورود زائران به مشهد مقدس درایام شهادت امام رضا (ع) هستیم و حضور بانوان نیز در مراسم پیاده روی افزایش یافته است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: در کنار این حضور گسترده مردمی شاهد یک پویش همگانی بودیم به صورتی که علاوه بر ۴۳۰ مدرسه‌ای که برای ارائه خدمات آماده شده بودند، تعداد زیادی از حسینیه‌ها تجهیز و در اختیار زائران پیاده قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در این ایام شاهدیم مردم مشهد خانه هایشان را در اختیار زائران قرار می‌دهند به صورتی که تا روز شنبه ۴۷ هزار و ۵۰۰ زائر در منازل مردم اسکان یافته اند.

وی ادامه داد: یک صحنه بسیار زیبا که دیروز از قول مدیر کل آموزش و پرورش استان نقل شد این بود که یکی از زوج‌های جوان فرهنگی خانه خود را در اختیار زائران قرار داده و خودشان نیز مشغول خدمت رسانی به زائران در مدرسه شده اند.

رشیدیان ابراز کرد: احساس من این است که مردم ما وقتی زمینه و بستر مناسب برای ارائه خدماتشان فراهم شود همیشه آماده کمک کردن هستند. این نکته هم بسیار جالب بود که در کنار مهمان نوازی از زائران، مردم خراسان و مشهد به مردم زلزله زده کمک و ایستگاه‌های پذیرایی را به کرمانشاه منتقل کردند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این چند روز که به ایستگاه‌ها سر زدیم بسیاری از ایستگاه‌ها برای خدمت رسانی به زلزله زدگان اعلام آمادگی کردند تا بتوانند بخشی از درد‌های این عزیزان را تسکین دهند. این‌ها جلوه‌های زیبایی است که بر آمده از آموزه‌های دینی، ولی نعمت ما علی بن موسی الرضا (ع) است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها