فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا، بسیج را ضامن انقلاب دانست و گفت: در هفته گرامیداشت بسیج بیش از ۱۰۰ برنامه در این شهرستان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۹۴۹۵۲۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و مبارکی است که به تعبیر قرآن کریم اصل و ریشه آن در عمق اعتقادات مردم استوار و ثابت وشاخه‌های پر ثمرش تا آسمان پر کشیده و میوه آن شهیدان گرانقدری هستند که از ۳۸سال پیش تا به امروز باعث ضامن، عزت، عظمت و افتخار این ملت شدند.

 

وی افزود: بسیج یک موهبت الهی بود که بر قلب مبارک حضرت امام نازل شد و امام راحل با نگاهی خاص که به مردم داشتند براین باور بودند که مردم را می‌توان در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها وارد ساخت و اسلام را پیش برد، توطه‌ها را خنثی کرد و موانع و مشکلات را برداشت و کشور را ساخت.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: حضرت امام به عنوان موسس بسیج به قابلیت مردم برای حضور و فعالیت در هر صحنه و عرصه‌ای ایمان داشتند و می‌فرمودند مملکتی که ۲۰میلیون جوان دارد بعد از چند سال باید ۲۰میلیون تفنگدار و ۲۰میلیون ارت داتشه باشد، یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست.

 

سرهنگ عاشوری تصریح کرد: در واقع حضرت امام سطح هرم قاعده قدرت را از سطح نیروهای مسلح به سطح گسترده و وسیعی گسترش دادند به طوری که در طول این چهار دهه منشأ خیرات و ثمرات فراوانی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تنها عاملی که استکبار جهانی را روز به روز از آرمان‌های سیاسیشان از خاورمیانه دور کرد و آنها را به تدریج در شرایط سختی قرار داد و هزینه‌های سیاسی آن ها را بالا برد بسیج بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا اظهار کرد: هجوم سر سختانه خارجی و نظامی جهانی در دوران هشت سال دفاع مقدس که مرزهای مبارزه و جهاد ما را با استکبار به کنار کرخه و کارون کشاند، یک توطئه‌ای با مقیاس جهانی را برای ملتی که تازه انقلاب کرده بود و فاقد یک نظام دفاعی قوی و نیرومند برای دفاع از کشور بود، رقم زد که در چنین شرایطی بسیج به همراه سپاه وارتش علیه یک دنیا جنگید و نشان داد که کشور ایران اشغال شدنی نیست و بسیجیان به هیچ بیگانه‌ای اجازه نمی‌دهند یک وجب از خاک سرزمین کشورمان اشغال شود.

 

سرهنگ عاشوری افزود: بعد از دفاع مقدس که اولویت نظام سازندگی بود بسیج با سازماندهی و آموزش نیروهای متخصص در اقشار مختلف وارد صحنه شد و توانست درعمران و آبادانی و محرومیت زدایی با دولت همکاری نماید.

 

وی با بیان اینکه امروز دانشمندان بسیجی ما توانستند افق‌های بلند علمی را طی نمایند و به ذرات بنیادی برای جنبه‌های صلح آمیز برسند، گفت: حالا که دشمن جنگ پرهزینه و پیچیده‌ای را علیه ما شروع کرده و اعتقادات ما را نشانه گرفته، بسیجیان عزیز با تقویت معنویت و بالا بردن خلوص که عیار بسیج است در مقابل جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمنان مقابله می کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه باید قدر این میراث گران‌سنگ امام را دانست و آن را پاس داشت چرا که بسیج ضامن انقلاب است، تصریح کرد: در هفته گرامیداشت بسیج بیش از ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده که مهمترین آن افتتاح ۴۰ واحد مسکن محروم، برپایی نمایشگاه اقتصادی مقاومتی، یادواره شهدای فرهنگی، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ویزیت رایگان، نشست‌های روشنگری، مسابقات فرهنگی و ورزشی در پایگاه‌ها و اجتماع بزرگ بسیجیان صومعه سرا در ۵ آذر با عنوان شکوه مقاومت در میدان اصلی شهر است.

ارسال نظرات