سنت نبوی باید در جامعه تبیین و ترویج شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی با ابراز اینکه در شرایط فعلی جامعه جهانی متاسفانه از سنت های رسول اکرم(ص) فاصله گرفته است، افزود: متاسفانه با ترویج هنجارها و رفتارهای غربی جامعه اسلامی، دچار یک نوع دگردیسی اخلاقی و معنوی شده و رفتارهای علوی و نبوی با فرهنگ غرب در خیلی از مناسبات رفتاری و اجتماعی استحاله شده است.
وی اظهارداشت: معتقدیم که با ترویج سبک زندگی اسلامی و نبوی، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود چراکه پیامبر بزرگ اسلام الگوی تمام عیار برای تمای بشریت درهمه زمان هاست.
حجت الاسلام احمدی قرآن را معجزه واقعی و جاوید و همیشگی پیامبر اسلام برای هدایت آحاد عمومی جامعه خواند و گفت: باید از همه ظرفیت و توانمندی های بسیج دهها میلیونی برای نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی و رفتارهای نبوی و علوی در جامعه استفاده کنیم و در مسیر هدایت جامعه گام های موثری برداریم.
وی ادامه داد: لحظه لحظه حيات حضرت محمد(ص)، سرشار از زيبايي ها و جذابيت هاي اخلاقي است.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به جزئیات شيوه ي زندگي پيامبر اعظم(ص) در همه مناسبات رفتاری فردی و اجتماعی، بیان کرد: شيوه کارکردن و نظم و انضباط، امانت داري، برخورد با ظلم و حمايت از مظلوم، اخلاق خانوادگي و شيوه رفتار با همسر و فرزندان، رفتار با زيردستان، شيوه معاشرت با مردم، معنويت و عبادت، وضعيت ظاهري، زهد و ساده زيستي، اراده و استقامت در راه هدف، شيوه رهبري و مديريت، شيوه برخورد با انتقاد و يا مداحي و چاپلوسي، روش تبليغ، و ... نمونه های بارزی از رفتارهای نبوی است که باید به گونه اي هنرمندانه در جامعه تبیین و گسترش یابد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر مهم ترین وظیفه متولیان و عناصر تربیتی و فرهنگی جامعه را آماده کردن بستر اجتماعي مناسب براي عملي کردن و پياده کردن اخلاق نبوي دانست و بر اهمیت آن تاکید کرد.
حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از صفات ناپسند از جمله بدخلقي در برخی از افراد جامعه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این صفت نامبارک حاصل سوء عادت و عقدههاي دروني و بيماريهاي جسمي در برخی از افراد است که باید با رواج و اشاعه عادات خوب و پسندیده و رفتار نبوی از صفحه خاطر افراد بداخلاق محو شود چراکه افراد بدخلق همیشه در حال رنج و تنفر هستند ولی در مقام عمل با اراده جدّي به علاج آن نميپردازند.
وی عذاب دروني، فساد عمل، تنگ شدن روزي، دشواري زندگي، فشار قبر، را از آثار بدخلقی دانست و گفت: با مراقبت از نفس، محاسبه عمل و با تكيه بر پايگاه مستحكم ايمان به خدا، توجه به ارزش و آثار معنوي و مادي خوش اخلاقى و آثار نيک آن و تمرين و ممارست، مطالعه احوال انسانهاي خوش اخلاق و بداخلاق و پرورش عواطف انساني، به تدريج بايد عادت ناپسند بدخلقي را ترك و عادت پسنديده خوش خلقي را جايگزين آن کنیم چراکه دين اسلام همواره پيروان خود را به حُسن خلق و نرمخويي و ملايمت در گفتار و رفتار فراخوانده و از درشتي و تندخويي بازداشته است.