یادداشت/

سفر امام رضا(ع) به خراسان بار دیگر اسلام را بیمه کرد

کد خبر: ۸۹۴۹۵۵۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
سفر امام رضا(ع) از مدینه به خراسان تمام آثار و برکات سفر امام حسین(ع) از مدینه به کربلا را در بر داشت و بار دیگر توانست اسلام ناب محمدی را بیمه کند.
خبرگزاری بسیج از اشکذر: وجود امام رضا(ع)، برادر بزرگوارشان شاه چراغ و خواهر معصومه‌شان حضرت فاطمه‌معصومه(س) سراسر خیر و برکت و اسباب هدایت برای ما ایرانیان هستند.
امام رضا(ع) در سال 280 هجری قمری به صورت اجباری به ایران سفر نمودند و سپس با سم مامون به شهادت رسیدند لذا ما ایرانیان تهنا سه سال میزبان این امام بزرگوار بودیم و این سه سال از نظر تاریخی بسیار حائز اهمیت بوده است.
امام صادق(ع) با آن همه اقدامات لقب آل محمد را به خود نگرفتند ولی امام رضا(ع) در سه سال حضورشان در ایران آن چنان درخشیدند که این لقب را به خود گرفتند و این موضوع خود حائز نکته‌های بسیاری می‌باشد.
امام رضا(ع) در مدت حضور سه ساله‌شان در ایران به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کرده و تاریخ اسلام و شیعه را تبیین نمودند و با احساس مسئولیت و اقدام به موقع از آن برهه عبور کردند.
سفر امام رضا(ع) از مدینه به خراسان تمام آثار و برکات سفر امام حسین(ع) از مدینه به کربلا را در بر داشت و بار دیگر توانست اسلام ناب محمدی را بیمه کند.
امام حسین(ع) با شمشیر خود توانست اسلام را بیمه کند و در مقابل نیز امام رضا(ع) در سفرشان به خراسان و حضور سه ساله خود در ایران بار دیگر با قلم، بیان، گفتار و نوشتار بار دیگر اسلام را بیمه کردند.
تمام امامان شیعه رئوفند اما رافت امام رضا(ع) یک رافت حسی است و هرکس که چشمش به گنبد طلایی این امام بزرگوار بیفتد ناخودآگاه آرامشی عمیق و روح‌نواز را درک و احساس سبکبالی خواهد داشت.
وجود بارگاه امام رضا(ع) در خراسان مایه سعادت و برکتی برای تمام ایرانیان است و ما هر روز صبح آفتاب سعادت و کمال را از بارگاه این امام رئوف دریافت می‌کنیم.
اگر ما به زیارت همراه با معرفت امام رضا(ع) برویم یقینا امام رضا(ع) نیز همانطور که خود قول داده اند در قیامت و در هنگام مرگ، سرپل صراط و هنگام تحویل نامه اعمالمان در کنار ما خواهند بود.

ارسال نظرات