خبرهای داغ:
به مناسبت دهه وقف،  نشست خبری رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان برخوار با اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۶۲۲
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار ضمن عرض خیر مقدم به خبرنگاران در خصوص حوزه های فعالیت اداره اوقاف گفت : سازمان اوقاف در سه حوزه قرآن ، بقاع متبرکه و موقوفات فعالیت می نماید .

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم را مهمترین عملکرد سازمان اوقاف در حوزه قرآن دانست و خاطرنشان کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم به مدّت سه سال است که در حال اجرا می باشد و امسال ۴۵۰ نفر در ۵۰ کلاس تحت نظر ۴۰ مربی شرکت کرده اند که به خاطر حسن انجام کار ، این شهرستان به عنوان شهرستان برتر در سطح استان معرفی گردید و همچنین در سال گذشته ۳۵۰ نفر در این طرح شرکت داشتند و شهرستان برخوار در ارزیابی کشوری توانست رتبه بسیار خوب را کسب نماید.

وی در ادامه ضمن اشاره به طرح وقف مصحف قرآن افزود: مردم می تواند با پرداخت مبلغ ۶۰۰۰ تومان واقف یک مصحف قرآن جهت اماکنی که نیاز به قرآن دارند، شوند و تلاش طرح بر این است که جامعه را به سمت یک جامعه عامل به معارف قرآن سوق دهد.

فاضلی برگزاری محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه قرآنی اوقاف دانست و گفت: محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی ، کشوری و استانی و با همکاری مؤسسات قرآنی و فرهنگی شهرستان در بقاع متبرکه برگزار می گردد که می توان از محفل انس با قرآن با حضور استاد شاکرنژاد در امامزاده ادهم دستگرد به عنوان یکی از مهمترین محافل انس با قرآن شهرستان و استان اشاره کرد.

وی در حضور امامزادگان در هر منطقه مایه برکت خواند و افزود: در شهرستان برخوار ۱۱ امامزاده و یک بقعه متبرکه وجود دارد و فضای آنها پتانسیل بسیار بالایی برای اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی و مذهبی دارد و الحمدالله تلاش هیأت امنای امامزادگان و اوقاف بر این بوده که با اجرای برنامه های متنوع این اماکن را به قطب فرهنگی تبدیل نمایند.

 رئیس اوقاف شهرستان با تأکید برنقش بصیرت افزایی خیمه های معرفت در امامزادگان خاطرنشان شد: برپایی خیمه های معرفت در زمینه های پاسخگویی به مسائل شرعی و مسائل اعتقادی و برنامه های قرآنی و فرهنگی با همکاری مؤسسات قرآنی ، فرهنگی واجتماعی می تواند نقش بسزایی در بصیرت افزایی زائرین و مجاورین و تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی داشته باشد.

وی ضمن اشاره به تاریخی بودن بخشی از ساختمان امامزاده عبدالمؤمن حبیب آباد و نیاز آن به تعمیر و نگهداری مضاعف در خصوص پروژه های عمرانی امامزادگان گفت : امسال در اکثر امامزادگان فعالیت عمرانی در راستای اجرای طرح جامع صورت گرفته است که مهمترین آنها عبارتند از : اتمام کاشی کاری گنبد امامزاده قاسم محله اسلام آباد خورزوق و بقعه پیر برحق روستای مرغ ، ادامه ساخت سر درب ورودی امامزاده ادهم دستگرد ، اتمام ساخت ضریح امامزاده ابوالحسن کمشچه و نصب آن در آینده ای نزدیک ، شروع ساخت ضریح امامزاده ادهم ، توسعه زمین امامزاده محمود دولت آباد و احداث پارکینگ ، نورپردازی امامزاده سید محمّد دولت آباد و سلطان حضرت شهر خورزوق و ساخت و نصب پنجره های امامزاده سید کمال الدین شهر سین و ادامه اجرای پروژه های عمرانی امامزاده نرمی ( زائرسرا و سرویس بهداشتی) .

 فاضلی وقف را راهکاری برای رفع برخی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود : اگر وقف متناسب نیازهای روز انجام گیرد، بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی رفع می گردد.

 در همین راستا با تشکیل انجمن یاوران وقف در حوزه های مختلف همچون حوزه بهداشت و درمان، ورزشی ، فعالیت های قرآنی و هلال احمر تلاش شده تا نیازهای روز این حوزه ها شناسایی شود و خیرین و واقفان به سمت ایجاد وقف جدید در این خصوص هدایت گردند.

مهمترین موقوفات شهرستان برخوار که در راستای کمک به افراد بی بضاعت است عبارتند از ، موقوفه حمام سید دولت آباد با نیّت تأمین دارو و درمان افراد بی بضاعت، موقوفه مدبر صدری خورزوق با نیت خرید لباس گرم برای فقراء/ افطاری دادن، موقوفه علی اکبر خان فلکه تاکسیرانی با نیت کمک به فقراء و موقوفه ملک التجار با نیت تهیه لباس گرم برای مستحقین و کمک به فقراء می باشد.

رئیس اوقاف شهرستان برخوار از مردم در جهت حفظ موقوفات و احیاء آن یاری خواست و اذعان داشت: بسیاری از موقوفات شهرستان برخوار نیاز به أحیاء دارد و اگر موقوفات احیاء شود، هیچ فقیری نخواهیم داشت.

و امسال اداره اوقاف توانست موقوفه یوسف زارعان احیاء نماید و اجاره نامه آن تنظیم گردید و درآمد آن را در راستای نیّت واقف به مصرف روضه خوانی برساند.

 ایشان سنت وقف را از سنت های پیامبر گرامی اسلام و صدقه جاری برشمرد و افزود : ما امسال ۴ وقف جدید داشته ایم که ۲ مورد آن وقف بر مسجد جامع شهر کمشچه و ۱ مورد زمین زراعی در شاپور آباد وقف برگزاری جشن عید غدیر، امامزادگان و انجام هر کار خیر و ۱ مورد زمین به مساحت ۷۰۰ مترمربع در دولت آباد وقف بر ساخت مسجد گردید.

 وی از أخذ سند برای ۱۰ موقوفه خبر داد و گفت : امسال تا کنون ۱۰ سند برای موقوفات گرفته شده است و در حال حاضر پرونده ۶ موقوفه در طی مراحل اخذ سند می باشد .

 سید حسن فاضلی در پایان به برنامه های دهه وقف اشاره کرد و افزود : از جمله مهمترین برنامه های اداره اوقاف شهرستان برخوار در دهه وقف عبارتند از : سخنرانی در نماز جمعه شهر دولت آباد/ برگزاری مراسم رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم در برخی از امامزادگان شهرستان/ دیدار کارکنان اداره و هیأت أمنای امامزادگان با امام جمعه و فرماندار / دیدار با واقفین خیر اندیش به همراه مسئولین شهرستان

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها