یادواره خلبان شهید امید بخش در گچساران

کد خبر: ۸۹۴۹۶۷۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
شهید ابراهیم امیدبخش یازدهم مردادماهیادواره خلبان شهید امید بخش در گچساران ۱۳۳۲ در روستای آب شیرین شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود.
ابراهیم دوران ابتدایی خود را در اهواز و دوره متوسطه و دبیرستان را در دبیرستان کورش سابق در سال ۱۳۵۱ در گچساران به اتمام رسانید و در همان سال در آزمون دانشکده افسری خلبانی در تهران پذیرفته شد.
وی پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در سال ۱۳۵۲ به آمریکا اعزام شد و در سال ۱۳۵۴ با گرفتن ساعت طلای خلبانان در آمریکا (این ساعت به خلبان برتر در هر دوره اهداء می‌شد) به میهن عزیزمان بازگشت و به پادگان بوشهر اعزام شد.
ابراهیم در اواخر سال ۱۳۵۸ برای تدریس به خلبانان به تهران اعزام شد و در دوران دفاع مقدس بار دیگر برای انجام وظیفه به پادگان بوشهر منتقل شد و در عملیات آزاد سازی سوسنگرد شرکت کرد.
این عملیات با فرماندهی مستقیم آیت الله خامنه‌ای و شهید مصطفی چمران در تاریخ ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ به شکست حصر سوسنگرد انجامید.
شهید امید بخش در روز ۲۷ ابان سال ۱۳۵۹ در جریان ازاد سازی سوسنگرد شش عملیات هوایی علیه دشمن بعثی انجام دادند و هنگام بازگشت آخرین ماموریت هواپیمایش مورد اصابت گلوله پدافند هوایی دشمن قرار گرفت و برای همیشه جاوید الاثر باقی ماند.
در مراسم بزرگداشت این شهید گرانقدر که عصر دیروز در مسجد محله بازار روز شهر دوگنبدان با حضور خانواده‌های معزز شهدا، مردم، مسئولان و خانواده این شهید برگزار شد امیر سرتیپ خلبان خلیلی در خصوص ویژگی‌های شهید امید بخش سخن گفت.
ارسال نظرات