خبرهای داغ:
چهارمین شب شعر پیامبر اعظم با حضور ۵ شاعر برجسته کشوری و شاعرانی از سراسر استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۰۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

همزمان با ایام رحلت پیامبر مهر و رحمت، حضرت محمد (ص) چهارمین شب شعر پیامبر اعظم شب گذشته با حضور شاعران برجسته کشور در شهرستان گراش برگزار شد.

شروع این برنامه با شعرخوانی‌های مرتضی امیری اسفندقه شاعر آئینی کشورمان همراه بود. این برنامه که از همان ابتدا با یاد مردم زلزله‌زده کرمانشاه آغاز شده بود با اجرای دمام از گروه جوانان قمربنی‌هاشم ادامه یافت.

اصغر فرودی فرماندار گراش نخستین سخنران این برنامه بود که با خواندن اشعاری از سعدی در وصف حضرت محمد (ص) سخن خود را آغاز کرد و اظهار داشت: این شب شعر سبب ارتباط بیشتر با پیامبر می‌شود و هرچه ارتباط با پیامبر بیشتر شود خداوند عالم را بهتر می‌توان شناخت.

وی با اشاره به لزوم عمل به سیره پیامبر در جامعه امروز گفت: پیامبر اسوه مکارم اخلاق بود و اگر امروز به سیره پیامبر عمل می‌شد، این همه آسیب اجتماعی در شهرها و شهرستان‌ها وجود نداشت.

فرماندار گراش با اشاره به اینکه وجود پرونده‌های متعدد در دادگاه‌های خانواده در شهرهای کوچک نشانگر دوری از سیره پیامبر است، افزود: باید کلام بزرگان و پیامبر را مبنای عمل زندگی فردی و اجتماعی قرار داد.

فرودی با بیان اینکه رمز ماندگاری هر مجموعه‌ای حرکت در مسیر حق است، بیان کرد: در شعر نیز شاعرانی چون حافظ و سعدی که اشعارشان ترجمان حق بود، ماندگار شدند.

محمدعلی شامحمدی دبیر این شب شعر از ارسال 158 اثر از 84 شاعر به دبیرخانه این برنامه خبر داد و گفت: این تعداد آثار نسبت به سال گذشته رشد داشته و امسال 14 شاعر برای قرائت اشعارشان از سراسر استان فارس انتخاب شدند.

وی از وجود 5 مهمان ویژه برنامه خبر داد و بیان کرد: مدیر رادیو فرهنگ، مدیر رادیو صبا و شاعران و فرهیختگانی چون موسی بیدج، سعید یوسف‌نیا و محمد سالاری ثانی از انجمن ادبی رضوی مهمانان ویژه این برنامه بودند.

شامحمدی از تداوم این برنامه خبر داد و عنوان کرد: کتاب منتخب اشعار شب شعر پیامبر اعظم منتشر می‌شود و سال آینده همراه با برگزاری مراسم از آن رونمایی می‌شود.

محمد سالاری ثانی، عضو انجمن ادبی رضوی مشهد در گفت‌وگو با تسنیم شعر آئینی و مذهبی را شعری انسان‌ساز عنوان کرد و گفت: شاعران باید در بیان تمام ویژگی‌های اهل بیت شعرسرایی کنند نه فقط بیان مرثیه.

وی با بیان اینکه در جریان کربلا 4 عنصر شجاعت، وفاداری، صبر و مظلومیت دیده می‌شود، عنوان کرد: شاعران جوان باید حماسه‌ها و شجاعت‌های اهل بیت را نیز بیان کنند و از اغراق، غلو و تشبیهات بی‌جا خودداری کنند.

شاعرانی از نی‌ریز، داراب، قیروکارزین، شیراز، گراش؛ لارستان در این مراسم شعرخوانی کردند و یکی از زیباترین شعرهای این برنامه چهارپاره یکی از شاعران گراشی درباره زلزله کرمانشاه بود.

این چهارپاره با این مطلع " اول شب و بچه‌ها ساکت/ ناگهان خوابشان ز هم پاشید/ کفش‌های قشنگشان گم شد/ آسمان هم بی‌صدا لرزید..." حال و هوای خاص به مراسم داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها