خبرهای داغ:
فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

برقراری چتر امنیتی نیروهای نظامی برعهده قرارگاه پدافند هوایی است/ تقویت پدافند هوایی منسجم دکترین جمهور اسلامی ایران

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه هیچ نیروی نظامی بدون داشتن چتر امنیتی قابل اعتماد، قادر به انجام رزم در میدان نبرد نیست، گفت: برقراری این چتر امنیتی به عهده قرارگاه پدافند هوایی است.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۳۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سرهنگ علی حدادی دیروز در نشست مسئولان سیاسی یگان‌های نیروهای مسلح منطقه اصفهان، قدرت را دارای دو مولفه مادی و معنوی قلمداد و اظهار کرد: قدرت ایران در بعد معنوی امروزه بر کسی پوشیده نیست.

وی در بیان قدرت مادی به مولفه قدرت نظامی اشاره کرد و گفت: محصول این مولفه مهم امنیت است که زمینه ساز پیشرفت کشور در همه زمینه‌هاست.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امنیت را پایه و اساس توسعه پایدار در هر کشوری می‌دانند، گفت: ایشان در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در تاریخ 12 شهریور 96 پدافند هوایی را خط مقدم دفاع از امنیت، حیثیت و آبروی نظام دانستند.

وی افزود: پدافند هوایی شامل کلیه اقداماتی است که برای به کارگیری کلیه امکانات به منظور جلوگیری از حملات هوایی دشمن و کم کردن خسارت‌های ناشی از آن انجام می‌گیرد.

حدادی در ادامه با بیان اینکه هیچ نیروی نظامی بدون داشتن چتر امنیتی قابل اعتماد، قادر به انجام رزم در میدان نبرد نیست، گفت: برقراری این چتر امنیتی به عهده قرارگاه پدافند هوایی است.

وی تصریح کرد: در عملیات‌های مهم 8 سال دفاع مقدس نیز پدافند هوایی با منهدم کردن تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن، زمینه را برای پیشروی رزمندگان فراهم می‌کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهار کرد: عنوان «سنگرسازان بی سنگر» شایسته کارکنان پدافند هوایی در سرپنجه‌های عملیاتی است چرا که هیچ گونه جانپناهی در حین حمله دشمن برای آنها تعریف نشده است.

وی در این خصوص به شهدای گرانقدر سایت عملیاتی سوباشی در همدان اشاره کرد و گفت: این غیور مردان تا آخرین لحظه و تا پای جان در پست عملیاتی خود به انجام ماموریت پرداختند و به شهادت نائل شدند.

حدادی در ادامه با بیان اینکه در جنگ‌ها‌ی نوین پیروزی از آن کشوری است که برتری هوایی خود را تا پایان درگیری حفظ کند، گفت: این برتری یا توسط یک آفند قوی یا یک پدافند بسیار قوی فراهم می شود.

وی در این خصوص افزود: دکترین جمهوری اسلامی ایران بر اساس تقویت پدافند هوایی منسجم و قوی است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به ناامن شدن کریدورهای هوایی منطقه از یک سو و از سوی دیگر اعلام آسمان ایران به عنوان امن‌ترین آسمان غرب آسیا از سوی ایکائو، تقاضای کشورها برای عبور هواپیماها از آسمان ایران به شدت افزایش یافت.

وی در این خصوص افزود: تعداد وسیع این پروازهای عبوری (روزانه بیش از هزار پرواز) ضرورت کنترل هوایی آسمان کشور را دو چندان کرده است.

حدادی با بیان اینکه شناسایی دقیق اطلاعات مربوط به این هواپیماها از قبیل نوع هواپیما، ارتفاع پرواز، مبدا، مقصد و غیره به عهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) است، گفت: چنانچه هواپیما یا هر نوع پرنده دیگری – مشخصاتی غیر از آنچه برای عبور از آسمان کشور تعریف شده است – داشته باشد به عنوان متخاصم شناخته شده و توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشف، رهگیری و منهدم خواهد شد.

وی در این خصوص به انهدام هواپیمای جاسوسی اسرائیل اشاره کرد و گفت: از جمله می‌توان به نشاندن هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی (ایساف) که خود را به عنوان یک هواپیمای مسافربری معرفی کرده بود و همچنین نشاندن هواپیمای حامل ریگی در جنوب کشور اشاره کرد.

ارسال نظرات