خبرهای داغ:

دومین دوره نظری تربیت مربی کشاورزی شهری برگزار شد

65 بانوی علاقمند به کشاورزی شهری تهرانی در دومین دوره نظری تربیت مربی کشاورزی شهری شرکت کردند.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۴۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرنگار«بسیج زنان کشور»، کشاورزی شهری یکی از راه های توسعه تولید مواد غذایی در شهرهاست که تاثیر مستقیمی بر معیشت مردم دارد. هم از نظر ارزان قیمت بودن تهیه مواد لازم برای تولید محصول برای  کسانی که به کشاورزی شهری دست می زنند و هم از نظر کیفیت و قیمت محصولات برای خریداران بیش از یک دهه است که این نوع کشاورزی مورد استقبال جهانی قرار گرفته است.

معاونت خواهران بسیج مهندسی کشاورزی برای نهادینه کردن این نوع کشاورزی در کشور، در شهر تهران دوره های تربیت مربی کشاورزی شهری را راه اندازی کرد.

دومین دوره نظری تربیت مربی کشاورزی شهری با حضور 65 نفر از علاقمندان این حرفه با حضور اساتید مطرح دیگری همچون دکتر نوری و دکتر گلستانی در روزهای 25 و 26 آبان ماه، در سرای محله ی سبلان شمالی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این دوره با موضوعاتی همچون اهمیت و ضرورت اجرای کشاورزی شهری، چالش ها و ظرفیت های این نوع از کشاورزی در شهرها، نحوه آماده سازی بستر ‌مناسب کشت و روش تهیه کود و کمپوست ارگانیک از دور ریزهای خانگی آلی و غیرآلی آشنا شدند.

همچنین مولف کتاب کشاورزی شهری، مهدیه السادات میرترابی، توسعه و ترویج کشاورزی شهری در خصوص ضرورت رویکرد عمومی به کشاورزی شهری به سخنرانی پرداخت.

در این دوره آموزشی آشنایی نیز در خصوص گیاهان دارویی، سبزیجات و سیفی جات در کشاورزی شهری صورت گرفت و نحوه ی نگهداری از گل های خانگی و انواع کاکتوس ها صورت گرفت.

شرکت کنندگان در این دوره 2 هفته فرصت دارند که یک طرح در خصوص کشاورزی شهری ارائه بدهند.

نخستین دوره نیز ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در سازمان بسیج متخصصین و اقشار برگزار شد و از بین 100 نفر شرکت کننده در دوره ی اول و دوم دوره ی تربیت مربی کشاورزی شهری، مصاحبه گرفته می شود و 50 نفر به دوره ی عملی دعوت می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار