خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد خبر داد

واگذاری 150 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اسدآباد/ اجرای 11 پروژه محرومیت زدایی

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد گفت: 150 میلیون تومان تسهیلات در امر اقتصاد مقاومتی به 34 نفر در سزح شهرستان اسدآباد واگذار شده است.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۹۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

واگذاری 150 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اسدآباد/ اجرای 11 پروژه محرومیت زداییسرهنگ حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با اشاره به اجرای 11 پروژه محرومیت زدایی طی امسال در روستاهای محروم شهرستان توسط اردوهای جهادی اظهار داشت: ساخت 15باب سرویس بهداستی و حمام، زیبا سازی چهار مدرسه و 30 کلاس درس در روستاهای محروم و ساخت دو باب منزل مسکونی روستایی نیز از اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به تهیه 35 مورد جهیزیه به ارزش 200 میلیون تومان گفت: کمک به مستمندان و طرح اکرام و ایتام به مبلغ 36 میلیون تومان، کمک به بیماران مشکل دار 115 میلیون تومان، 396 مورد تهیه سبد کالا، کمک به مردم محروم و پرداخت 170 میلیون تومان وام قرض الحسنه نیز از جمله مواردی است که طی هشت ماه گذشته انجام گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در ادامه از فعالیت 26 گروه جهادی محلات و پزشکی در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 10 گروه جهادی پزشکی به روستاهای محروم این شهرستان با صرف هزینه ای بالغ بر 40 میلیون تومان اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: یک گروه جهادی تخصصی در قالب 80 نفر نیز به روستای چنار سفلی اعزام شد که این گروه به 2 هزار نفر از مردم این روستا خدمات فرهنگی و دندان پزشکی ارائه دادند.

مرادی بیان داشت: 300 مورد نشست روشنگری با موضوعات مختلف، 45 مورد معرفی افراد بسیجی به حوزه های علمیه، جلوگیری از 86 مورد طلاق با برگزاری مشاوره توسط معتمدین و 400 مورد تربیت حافظان قرآن و موضوع نهج البلاغه نیز از دیگر اقدامات اجرایی است.

وی با اشاره به فعال کردن 12 مسجد در راستای برگزاری نماز جماعت گفت: جمع آوری 41 دستگاه ماهواره، جمع آوری 26 میلیون تومان کمک برای جبهه های مقاومت، 138 مورد سرکشی از خانواده شهدا همراه با هدیه نیز از جمله فعالیت‌های سپاه ناحیه شهرستان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد گفت: امسال در قالب برنامه شجره طیبه صالحین به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های سپاه ناحیه اسدآباد 600 نفر در دوره های آموزش تداوم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، یک هزار و 500 نفر اردوهای داخل و خارج شهرستان، 750 نفر کلاس‌های آموزشی خیاطی و نقاشی و طراحی و گلدوزی، 600 نفر مشاوره و... انجام گرفته است.

وی در ادامه از برگزاری 65 دوره آموزشی از ابتدای سال تاکنون در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی توسط سپاه ناحیه اسدآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا 2 هزار نفر آموزش دیده اند و 150 میلیون تومان تسهیلات در امر اقتصاد مقاومتی به 34 نفر واگذار شده است.

مرادی تصریح کرد: صنایع تبدیلی، پرورش دام و طیور، خشک کردن میوه در قالب تعاونی، 8 کارگاه میوه خشک کنی از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی بوده که در این راستا به افراد متقاضی تسهیلات ارائه شده است.

وی با اشاره به زلزله اخیر در مناطق غرب کشور از جمله کرمانشاه و سرپل ذهاب اظهار کرد: در راستای کمک به زلزله زدگان این مناطق کمک های داوطلبانه مردمی توسط پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان جمع آوری و برای  زلزله زدگان  ارسال شد.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد یادآور شد: این کمک ها تاکنون 9 کامیون در قالب سه تریلر کانکس دار، سه کامیون 10 تن و چهار دستگاه وانت نیسان بوده که به این مناطق اعزام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار