خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: چنانچه تفکر ایمانی و بسیجی در بین همه مردم دنیا فراگیر شود نیاز به جنگ نظامی نیست چون دشمن وقتی می تواند بجنگد که در درون جامعه ستون پنجم یا نفوذی داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۹۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در دیدار جمعی از بسیجیان ضمن تبریک هفته بسیج و حلول ماه ربیع الاول اظهارداشت: یک وقت تعبیر به جنگ می کنیم و یک وقت تعبیر به جهاد که این دو با هم متفاوت است.

وی عنوان داشت: در جهاد هم ممکن است جنگ نظامی باشد اما صرفا جنگ نیست. آنچه به عنوان جنگ معنا می شود در تنازع بقا و بر سر منافع مادی در عالم حیوانات هم وجود دارد اما جهاد چیز دیگری است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در جهاد بر اساس یک جهان بینی، جهان شناسی، خداشناسی، معادشناسی، انسان شناسی و دین شناسی مسائلی مورد هدف است که از نوع مادیات نیست و در آن عدالت و کمالات مطرح است و بر اساس انجام وظیفه و قرب الهی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بین جنگ و جهاد یک تفاوت اصلی است خاطرنشان کرد:  بر اساس این تفاوت در جنگ ها که بر اساس تنازع بقا و منافع مادی کار پستی و تشکیلاتش پست است.

جهادکبیر با فراگیری تفکر بسیجی در جامعه/ رفاه طلبی، اختلاس و حقوق نجومی اسباب ترس از دشمن است

جنگ ها مزدوری برای منافع مادی دیگران است

عبادی با بیان اینکه نیروهای مسلح دنیا برای چه و با که می جنگند و تخریب می کنند؟ گفت: آنهایی که در رده بالا هستند برای منافع مادی خودشان است و بقیه مزدورانی هستند که برای تامین نیاز مادی دیگران با مردم مظلوم می جنگند. هیچ حیوانی این کار را نمی کند.

وی ادامه داد: انسان در جنگ دین، وجدانیت، رحم و مروت و هرچه دارد فدا می کند و خودش را به تمام معنا به کسی پست تر از خودش می فروشد.

وی با تاکید بر اینکه جهاد در بالاترین سطح از نظر اندیشه، حق طلبی، عدالت خواهی و نجات نوع انسان است اظهارکرد: جهاد زیرساختی از حب الله، عشق به خدا و بندگان خدا دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مجاهدین می جنگند که انسانها را از قید و بند تعلقات دنیایی و شهوانی نجات دهند و پیروزی ها همواره در رعایت سلسله مراتب است و به جنگ های مادی ربطی ندارد.

وی یادآور شد: سلسله مراتب کار یک فرمول را انجام می دهد اما هیچ کس برای کس دیگری کار نمی کند. جهاد مانند نماز قرب الی الله است و هرکس برای کمال و عشق به خدای خودش می جنگد.

عبادی خاطرنشان کرد: آنچه از آن به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی بسیج تعریف می کنیم تعبیر از جنبه های ایمانی او است ماهیتش این است که در طول تاریخ و در بعثت تمام انبیاء، بازوی انبیاء بوده اند.

وی یادآور شد: همواره در طول تاریخ گروهی پشت سر مقام رسالت یا امامت حرکت می کردند همان هایی که بدر، احد، خیبر و کربلا را تشکیل داده اند و این تفکر را امروز به فرمایش امام راحل "بسیج" می نامیم.

جهادکبیر با فراگیری تفکر بسیجی در جامعه/ رفاه طلبی، اختلاس و حقوق نجومی اسباب ترس از دشمن است

فراگیری تفکر بسیج، جهاد کبیر است

وی تاکید کرد: بسیج عالی ترین تفکر است. چنانچه این تفکر فراگیر شود نیاز به هیچ جنگی نیست همان است که در قرآن کریم از آن به جهاد کبیر تعبیر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: کفر در معنی خاص به بحث های کلامی و فقهی برمی گردد و در معنی عام آن به هر نحوی که حقی پایمال شود کفر است.

 وی با بیان اینکه اگر تفکر بسیج فراگیر شود دیگر از کافر، فاسق و ظالم هیچ نوع پشتیبانی نمی شود متذکر شد: هیچ وقت تفکر بسیجی دنبال ظالم نمی افتد، مدحش نمی کند، با فاسد همراه نیست و از کفار اطاعت نمی کند.

دشمن هرگز با جمعیتی که تفکر بسیجی دارند پنجه در پنجه نمی دهد

عبادی با بیان اینکه چنانچه تفکر ایمانی و بسیجی در بین همه مردم دنیا فراگیر شود نیاز به جنگ نظامی نیست خاطرنشان کرد: دشمن وقتی می تواند بجنگد که در درون جامعه ستون پنجم یا نفوذی داشته باشد وقتی در جامعه ای کفار نفوذی نداشته باشند چگونه می توانند با آنها بجنگند.

وی با تاکید بر اینکه فقط یک تفکر در مقابله با دشمن بس است تصریح کرد: اگر دشمن ما را تهدید و تحریم می کند به خاطر وادادگی ها و بی عرضگی های یک عده است . اگر دشمن  با جمعیتی که همه تفکر بسیجی دارند مواجه شود ناچار است کوتاه بیاید و خودش را تطبیق دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه کفار هرگز با جمعیتی که تفکر بسیجی دارند پنجه در پنجه نمی دهد گفت:  این جهادی است که بینی کسی هم خونی نمی شود و خون کسانی که به ناحق ریخته می شود بر گردن عده ای است که به دشمن بها می دهند و آنها را پر رو می کنند.

وی با اشاره به این سخن امام که در مورد ظالمان فرمودند " خودتان را از اینها نترسانید پا عقب بگذارید حمله می کنند مانند سگ وحشی"افزود: دشمن بارها ما را امتحان کرده هر وقت محکم و متحد ایستادیم عقب نشینی کردند و هر وقت دچار ضعف شدیم حمله کردند.

جهادکبیر با فراگیری تفکر بسیجی در جامعه/ رفاه طلبی، اختلاس و حقوق نجومی اسباب ترس از دشمن است

تحقق حدنصاب در اشاعه تفکر بسیجی صورت نگرفته است

عبادی با بیان اینکه اگر امروز مشکلاتی داریم چون تحقق حدنصاب در اشاعه تفکر بسیجی صورت نگرفته است گفت: از آموزه های قرآن است که فقط یک هنر داشته باش و به خواسته دشمن تن در نده و مطیع او نباش این بالاترین جهاد است.

وی یادآور شد: اطاعت نکردن از دشمن عین تفکر بسیجی است. تعهد ایمانی، آمادگی و تفکر بسیجی در مقابل دشمن کارساز است و امور اقتصادی را باید بر اساس دین تنظیم کنیم هیچ وقت دشمن جرات ندارد ما را تحریم کند .

نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: اگر دشمن در ما طمع می کند چون رفاه طلبی ها را می بیند که خیلی جاها به صورت دیکته است از طریق عوامل و نفوذی های دشمن و مسئولین جوانان ما را رفاهی کرده و بعد می ترسانند.

وی ادامه داد: اگر انسان بر طبق تفکر بسیجی بلاجو باشد ترس در او جایی ندارد و دشمن ما را تهدید نمی کند باید به تفکر ایمانی، عقیده و نگرش جامعه خود برگردیم و این جهادی پیروز و بدون خونریزی است.

 رفاه طلبی و دنیا پرستی ما را از دشمن می ترساند

عبادی با بیان اینکه هرجا تخلف کردیم هزینه دارد متذکر شد:  آنهایی که اهل دنیا هستند بدانند اگر به ارزش های زشت دنیایی ، رفاه، پول، اختلاس وحقوق های نجومی روی بیاورند هزینه های خودشان، کشور و دفاع زیاد می شود.

وی خطاب به بسیجیان توصیه کرد: تفکر بسیجی سرمایه و نعمت خداوند است قدرش را بدانید . در لبنان، سوریه و عراق تفکر بسیجی در مقابل دشمنان کارساز شده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: شما طرح دهید و تفکر بسیجی را گسترش دهید تا از هر گونه گزندی در امان بمانید به گونه ای که دشمن و نفوذی های او در شما اثر نکنند.

وی تصریح کرد:   متاسفانه برخی از مسئولین ما در مقابل مشکلات مردم و بیکاری جوانان  می خواهند با رقص مردم را شاد نگاه دارند .

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها