به همت پایگاه شهید فروغی حوزه ۲۱۶؛
به همت پایگاه شهید فروغی حوزه ۲۱۶ کارگاه مهارتی مهار استرس دختران با حضور کارشناس مرکز بهداشت سرکار خانم امراللهی و بسیجیان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۴۹۸۱۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت پایگاه شهید فروغی حوزه ۲۱۶ کارگاه مهارتی مهار استرس دختران با حضور کارشناس مرکز بهداشت سرکار خانم امراللهی و بسیجیان برگزار گردید.
 
بر پایی کارگاه مهارتی مهار استرس دختران
 
امراللهی ضمن تسلیت ایام ماه صفر اظهار داشت: فشار روانی، تنیدگی و استرس در روانشناسی به معنی فشار یا نیرو است و هر محرکی که در انسان ایجاد تنش کند استرس زا یا عوامل تنیدگی نامیده می‌شود.
 
وی افزود: استرس یک فشار روانی و احساسی بیش از حد تحمل فرد است، در واقع استرس زمانی ایجاد می‌شود که ما نتوانستیم با فشار‌های کوچک کنار بیاییم استرس در افراد مختلف متفاوت است ممکن است عاملی برای فردی ایجاد استرس کند، ولی در فرد دیگری به هیچ عنوان استرس ایجاد نکند.
 
امر اللهی گفت: استرس می‌تواند روی رفتار شما تاثیر بگذارد یا روی عملکرد بدن شما حتی برخی می‌گویند می‌تواند روی اندام و زیبایی صورت شما تاثیر بگذارد و از علائم استرس(تفکر نگران کننده) شامل اضطراب، مشکلات خواب، عرق کردن، از بین رفتن اشتها است.
 
وی بیان داشت:جالب انکه حوادث شادی اور نیز می‌تواند به همان اندازه وقایع تلخ و غم بار برای انسان فشار زا باشد و نیز برخی از ویژگی‌های شخصیتی مانند نیاز به دست اوردن رضایت دیگران براسترس  تاثیردارد.
 
امر اللهی  استرس را ۳ مرحله‌ای دانست و گفت: مرحله اول اخطار، مرحله دوم مقاومت و مرحله اخر افسردگی ست .
 
این کارشناس افزود: گام مقاومت سخترین مرحله است و در این مرحله بدن همانند کشوری در حال جنگ است و توان خود را صرف کرده و ذخایرش به تدریج تمام می‌شود و نیز گام فرسودگی را بدترین دانست، زیرا انرژی بدن تمام و تا حد زیادی در برابر بیماری‌ها و به کار بردن اعضایش اسیب پذیر شده است،  این همان جایی ست که بیماری‌ها اغاز به تظاهر می‌کنند و ممکن است و اضطراب افسردگی و خستگی و عصبانیت و وسواس و پیری و سردرد و سرماخوردگی و سکته قلبی اغاز گردد.

وی بیان داشت: نکته حائز اهمیت در استرس نوع پاسخ افراد به ان است که به ویژگی‌های شخصیتی مسائل فرهنگی شرایط زندگی و تجربه افراد برمی گردد.

امراللهی با اشاره به نقش استرس در ایجاد بیماری‌های مختلف گفت: یکی از راه‌های مقابله با ان شهامت برخورد با واقعیت است اگر انسان نتواند واقعیت‌ها را بپذیرد و از ان در جهت مثبت استفاده کند دچار اصطلاحا به ان تحلیل رفتگی یا به اصطلاح عامه بریده می‌گویند.
 
وی گفت: یکی از راهکار‌های دیگر حمایت اجتماعی ست و اینکه دوستانی داشته باشیم که با وجود کاستی‌های موجود در کارمان ما را تایید کنندو حمایت مالی نیز در برخی موارد می‌تواند از شدت فشار بکاهد.
 
این کارشناس افزود: یکی دیگر از راهکار‌ها هوش هیجانی است که همان توانایی اداره به کارگیری صحیح احساسات در راه مثبت و سازنده است نیز به کنترل استرس کمک می‌کند و نیز رژیم غذایی بر مدیریت استرس اثر دارد.
 
امراللهی در پایان خاطر نشان کرد:  روابط خوب برای خود ایجاد کنید مهم است دوستانی واقعی داشته باشید کسانی که بتوانید به ان‌ها اعتماد کنید و از شما حمایت کنند کسانی که شما را بپدیرند و به شما گوش دهند و نصیحتان کنند، اما وقضاوتان نمی‌کنند دوستان حقیقی هستند هم چنین این که برای افرادی دیگر دوست حقیقی باشید می‌تواند خیلی رضایت بخش باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها