در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) جانباز ۷۰ درصد، شهید عباسعلی رمضان زاده منظری پس از ۳۳ سال تحمل رنج و مشقت ناشی از مجروحیت دوران جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۸۹۴۹۸۹۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) جانباز ۷۰ درصد، شهید عباسعلی رمضان زاده منظری پس از ۳۳ سال تحمل رنج و مشقت ناشی از مجروحیت دوران جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست.
 
شهید رمضانزاده متولذ دوم آبانماه ۱۳۴۳ در روستای منظر از توابع بخش مرکزی تربت حیدریه است که پس از اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل در منطقه عملیاتی مهران و در عملیات والفجر ۲ از ناحیه سمت چپ بدن دچار مجروحیت شدید شده بطوریکه در این ۳۳ سال از این ناحیه بدن فلج بود.
 
از این شهید والامقام ۵ دختر و یک پسر نوجوان به یادگار مانده است. مراسم تشیع این شهید امروز در تربت حیدریه ساعت ۹ صبح از محل میدان شهدا به سمت میدان مرکزی و در ادامه مراسم تدفین و خاکسپاری در زادگاه آن شهید روستای منظر انجام می‌شود.
 
عملیات والفجر ۲ در ساعت ۱ بامداد روز ۲۹ تیر ۱۳۶۲ با رمز «یا الله» توسط نیروی زمینی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران و با هدف انهدام نیروی دشمن، تجزیه آن‌ها و فتح چندین ارتفاع مهم در منطقه و خارج ساختن شهرهای مرزی از زیر آتش توپخانه عراق، گشودن جبهه جدید در شمالغرب و بستن یکی از راه‌های اصلی تردد ضد انقلاب به داخل کشور آغاز و بمدت ۱۴ روز به طول انجامید آزادسازى ۲۰۰ کیلومترمربع از خاک دشمن و تسلط بر قسمتى از ارتفاعات سرکوب منطقه، به پایان رسید.
 
طى این عملیات، مناطق زیر به تصرف نیروهاى خودى درآمد: پاسگاه مرزى تمرچین عراق، پادگان حاج عمران، گمرک مرزى، سلسله ارتفاعات «کلو» و قله استراتژیک (۳۰۰۰ مترى) آن، ارتفاعات ۲۵۱۹ (گردمند)، «سرسول»، ««آزادى» ۳۷۰۰ «سلمان»، ۲۴۰۰ «شیوه کارتا»، «بردزرد»، همچنین آزادسازى روستاهاى زینو «ممى خلان»، «رایات»، «شیوش»، «خوارو»، «میوتان بالا» و میوتان پایین، از نتایج این عملیات بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها