مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور به اقدامات این نهاد در راستای امدادرسانی به مناطق زلزله غرب کشور اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۴۹۹۹۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ صادق مفرد، مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور به اقدامات این سازمان در راستای امدادرسانی به مناطق زلزله غرب کشور اشاره و عنوان کرد: دانشجویان جهادگر از روز اول حادثه در منطقه حضور پیدا کردند به نحوی که ۲۰۰ گروه چهار تا پنج نفره از استان‌های مختلف خود را به مناطق آسیب دیده رساندند.
 
وی ادامه داد: پس از استقرار نیروهای امدادی و ایجاد نظم بیشتر تعداد این گروه‌ها کمتر شد، اما ۵۰ گروه جهادی در منطقه حضور دارند که در شبکه توزیع کمک‌های مردمی فعالیت می‌کنند. نظمی که باید در توزیع اقلام صورت گیرد با توزیع استانی شکل گرفته و نگرانی بابت محروم ماندن برخی روستاها از کمک‌های ارسالی وجود ندارد.
 
مفرد با اشاره به حضور بسیجیان در مناطق روستایی گفت: اطلاعات بیش از ۱۰۰ روستا به صورت جزئی احصا شده است تا توزیع امکانات بنابر نیاز خانواده‌ها باشد. همچنین انبارگردانی برای آذوقه‌ها و اجناسی که تاریخ انقضا ندارند از سوی دانشجویان بسیجی آغاز شده است و اجناس به صورت امانت انبار می‌شود تا در زمان نیاز دسترسی افراد به امکانات به نحو مناسب‌تری صورت گیرد و توزیع شکل هوشمندانه‌تری به خود گیرد.
 
وی مرحله دوم فعالیت دانشجویان بسیجی را مرتبط با ساخت و ساز پس از آواربرداری دانست و عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان، جذب بسیجیان برای بازسازی و ساخت منازل زلزله زدگان غرب کشور آغاز می‌شود.
 
مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور اعزام گروه‌های روانشناسی و پزشکی را از دیگر اقدامات در دست اجرای این سازمان برشمرد و اظهار کرد: به علت برودت هوا و تغذیه کنسروی ممکن است زلزله زدگان دچار مشکل گوارشی شده باشند، بنابراین اعزام گروه‌های دانشجویی پزشکی را در دستور کار خود داریم.
 
وی از راه‌اندازی چندین آشپزخانه با حضور دانشجویان فعال گروه‌های جهادی به منظور پخت و توزیع غذای گرم میان آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: در حوزه دامپزشکی نیز وارد کار شدیم و دفن دام‌های از دست رفته به منظور پیشگیری از بروز بیماری و همچنین ایجاد مکانی برای اسکان موقت دام‌ها به جهت حفاظت آنان از سرما را دنبال می‌کنیم.
 
مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور به قبول مسئولیت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای طراحی کانکس اشاره و عنوان کرد: ۴۰۰ غرفه در دانشگاه‌ها برای کمک به زلزله زدگان شکل گرفته است و چهار تن پلاستیک برای محافظت از چادرها به مناطق اعزام شده که توسط گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات