خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: سپاه پاسداران و بسیج در همه عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و اخیرا در بحث محرومیت زدایی مناطق محروم وارد عمل شده است.
کد خبر: ۸۹۵۰۰۵۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

سپاه و بسیج در همه عرصه‌ها وارد عمل شده است/تخصیص۳۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ کامران کریمی در دیدار کارکنان سپاه این ناحیه با امام جمعه شهرستان نهاوند به مناسبت هفته بسیج ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و هفته بسیج، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «امروز قاعده اصلی سپاه پاسداران و بسیج است»، اظهار داشت: سپاه پاسداران و بسیج در همه عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و اخیرا در بحث محرومیت زدایی مناطق محروم وارد عمل شده است.

وی گفت: سپاه در سال ۹۶ تمام تلاش‌ها و زحمات و کوشش‌های خود را در راستای عمق بخشی داخلی و پیشبرد سپاه و بسیج به کار بسته و قصد دارد با این کار مشکلی از مشکلات مردم مظلوم شهرستان نهاوند را حل کند .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه معضلات و مشکلات اصلی شهرستان بررسی و اولویت‌بندی شد، افزود: کار را در بحث خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی آغاز کردیم و ۶ ماهه آغاز سال ۹۶ کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰ گروه جهادی برای خدمات رسانی و محرومیت زدایی به نقاط مختلف اعزام و کار انجام داده اند .

کریمی افزود:  در بحث اشتغالزایی سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به سپاه شهرستان تخصیص یافت که با این میزان برای ۲۸۰ نفر ایجاد اشتغال کرد و امسال نیز این اعتبار به سپاه شهرستان تخصیص یافته که نیمی از این اعتبار دریافت و در بحث ایجاد اشتغال به کار گرفته شده است.

وی یادآور شد: حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج شهرستان نسبت به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا نیز وارد کار شده‌اند و در هفته بسیج این صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در پایگاه‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار داشت: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نیز سه منطقه پای قلعه، شیخ منصور و دوخواهران را به عنوان مناطق پایلوت مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح محله پاک انتخاب کرده‌ایم و در این زمینه تلاش‌های برای آگاه‌سازی قشر جوان و نوجوان در معرض این آسیب‌های اجتماعی انجام داده‌ایم و ادارات مربوطه را وارد کار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح محله پاک در این سه منطقه تاکنون حدود 45 نفر معتاد برای بستری در کمپ‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که این افراد را به صورت رایگان در کمپ‌ها بستری کرده‌ایم و اکنون نیز تحت پوشش سپاه ناحیه نهاوند قرار گرفته‌اند و در کلاس‌های انجمن‌های ان.ای شرکت می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه همچنین از ابتدای امسال تاکنون توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج 95 جهیزیه کامل به نوعروسان نیازمند شهرستان اهداء شده است، گفت: بیش از750  سبد کالا به خانواده‌های نیازمند شهرستان اهداء شده و در هفته بسیج به طور نمادین چند جهیزیه کامل به نوعروسان شهرستان اهداء می‌شود.

وی افزود: همچنین پنج اکیپ پزشکی برای ویزیت رایگان در مناطق محروم اعلام آمادگی کرده‌اند که این اکیپ‌ها در هفته بسیج کار ویزیت رایگان و داروی رایگان را برای مردم مناطق و روستاهای محروم شهرستان انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در پایان ضمن تشکر از مردم همیشه در صحنه شهرستان نهاوند گفت: درخصوص کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه  ۲۳کامیون کمک غیرنقدی و ۳۰میلیون تومان کمک‌هایی نقدی از شهرستان نهاوند به استان کرمانشاه و به دست مردم زلزله زده این استان ارسال شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات