مدیر آموزش و پرورش آذبایجان شرقی ظهر امروز در آئین زنگ کتاب و کتابخوانی که بصورت پایلوت در دبیرستان پروین اعتصامی هشترود برگزار شد، گفت: سهم آموزش و پرورش استان از برگزاری نمایشگاه های کتاب در مدارس دو هزار نمایشگاه کتاب در دو هزار مدرسه می باشد.
کد خبر: ۸۹۵۰۱۴۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی افزود: ماموریت و رویکرد ما تغییر و ارتقای شاخص های عمومی آموزش و پرورش استان در بحث های کیفیت آموزشی، کنکور سراسری، درصد قبولی، توسعه پژوهش سراها، افزایش بهروری نیروی انسانی، افزایش پوشش تحصیلی، انسداد مبادی بیسوادی، بحث اوقات فراغت، توجه به مسائل پرورشی، بهداشتی، ورزشی و سلامت محصلین است.

وی ادامه داد: سرانه کتاب ما در استان در چهار سال گذشته، 9 جلد  برای هر دانش آموز بود که امسال این سرانه به 11 جلد کتاب برای هر دانش آموز رسیده و در چهارسال گذشته دو جلد کتاب به این سرانه افزوده شده است.

پاشایی اضافه کرد: «تضمین اعتبار محتوا، سندیت و ارجاع علمی» سه شاخصه اصلی کتاب می باشد در صورتی که این شاخص ها در فضای مجازی وجود ندارد.

ترویج فرهنگ کتابخوانی موثرترین راهکارها برای کاهش آسیب های اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هشترود نیز نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را امری ضروری دانست و گفت: کتاب به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند است.

سیده زهرا طاهر موسوی نقش کتابخانه در انتقال علوم به افراد را بسيار سازنده خواند و افزود: باید از توان نخبگان فرهنگی در ترویج مطالعه استفاده شود .

وی تقویت و اشاعه این موضوع و همچنین فرهنگ سازی مسئله کتاب و کتابخوانی، را نیازمند عزم ملی دانست.

 

ارسال نظرات